۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6125537
T T
۰ نفر
توفان های فصلی، بحران نشت نفت را برای آمریکا تشدید خواهد کرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/02/22 اجتماعی.خلیج مکزیک.آمریکا تهران- کارشناسان هشدار داده اند که توفان های فصلی قریب الوقوع می تواند با تشدید بحران نشت نفت در خلیج مکزیک، موج هایی عظیم از آب های آلوده به نفت را به علاوه تندبادهای شدید حامل مواد آلوده به نفت راهی سواحل و شهرهای آمریکا کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از میامی، در حالی که تنها سه هفته به فصل وقوع توفان های شدید در اقیانوس آرام باقی مانده، احتمال عبور یک توفان عظیم از فراز لکه نفتی حاصل از نشت نفت از یک حلقه چاه آسیب دیده، به بیش از 40 درصد رسیده است.
انفجار سکوی حفاری دیپ واتر هاریزون در 20 آوریل ( 31 فروردین ) ، 11 کشته به جا گذاشت و میلیون ها گالن نفت چاه از کنترل خارج شده این سکو را راهی آب های خلیج مکزیک کرد.
دنیس فلتگن کارشناس مرکز ملی توفان های آمریکا گفت که تندبادهای پرارتفاع می تواند ضمن انتشار نفت در یک منطقه وسیع، آن را همراه با بقایای ویرانی های حاصل از توفان به شهرها منتقل کند که احتمالا تبعات زیست محیطی در پی خواهد داشت.
به گفته فلتگن، انتقال نفت تا حد زیادی به مسیر حرکت توفان بستگی دارد و به واقع، توفانی که به سمت غرب حرکت می کند، می تواند حجم زیادی از نفت نشت پیدا کرده را به سمت خط ساحلی براند.
ویلیام گری از کارشناسان بلندپایه توفان در دانشگاه ایالت کلرادو به فرانس پرس گفت که فصل توفان در اقیانوس آرام در سال 2010، فعال تر از میانگین سایر سال ها خواهد بود.
تلاش ها برای مهار نشت نفت در خلیج مکزیک که تاکنون نیز تبعات زیست محیطی قابل توجهی به جا گذاشته، ناموفق بوده است.
مترجمام 1446**2313** شماره 033 ساعت 12:51 تمام
۰ نفر