۲۳ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6142071
T T
۰ نفر
شیوه نامه راهنمای برنامه درسی پیش دبستانی تصویب شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/12/23 اجتماعی.آموزش و پرورش.انتشارات رشد تهران - معاون کتاب و دفتر انتشارات کمک آموزشی رشد گفت: شیوه نامه راهنمای برنامه درسی برای ناشران و مولفان کتاب های درسی دوره پیش دبستانی در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب و اجرایی شد.
محبت الله همتی روز دوشنبه در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره کتاب های کمک آموزشی رشد دوره آموزش پیش دبستانی که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: براساس این مصوبه، ناشران و تولیدکنندگان محتوای کتاب های درسی نباید در چارچوب رشته های درسی برای این گروه سنی تولید محتوا داشته باشند بلکه باید متناسب با سن و احساسات این گروه سنی به چاپ و نشر کتاب های کمک آموزشی بپردازند.
وی اظهارداشت: در فرخوان هشتمین جشنواره کتاب های کمک اموزشی پیش دبستانی یک هزارو 14 عنوان کتاب در حوزه های علوم تربیتی، زبان آموزی، تولیدات استانی، فعالیت های علمی و آموزشی، شعر و سرود، قصه و داستان و انس با قرآن به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.
همتی گفت: از مجموع این تعداد کتاب ارسال شده به دبیرخانه جشنواره بالغ بر 450 عنوان کتاب به حوزه های رشته ای محض از جمله آموزش علوم و ریاضی تعلق داشته است.
همتی افزود: شیوه نامه راهنمای برنامه درسی توسط دفتر برنامه ریزی و تالیف کتاب های درسی تولید و تدوین شده و براین اساس ناشران و تولید کنندگان باید به تولید چاپ و نشر کتاب های مناسب برای این گروه سنی هدایت شوند.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون ناشران و تولیدکنندگان کتاب های کمک اموزشی به دلیل نداشتن یک راهنمای برنامه ریزی مشخص برای خودشان کار می کردند اما با تدوین راهنمای برنامه درسی نظرات و ایده های آموزش و پرورش، تولیدکنندگان محتوا کتابهای درسی، اولیا و مربیان به هم نزدیک می شود تا نیازهای این گروه سنی برطرف شود.
وی با بیان اینکه کودکان زیادی در گروه سنی پیش دبستانی زیر 5 و 6 سال قرار دارند، گفت: هر روز به گرایش ناشران و تولیدکنندگان به تولید کتاب های آموزش پیش دبستانی رسمی بیشتر می شود در صورتی که ناشران باید از آموزش های رسمی فاصله گرفته و به سمت آموزش های غیر مستقیم هدایت شوند.
وی تاکید کرد: راهنمای برنامه درسی پیش دبستانی بر عدم تمرکز تولید محتوا مشخص درسی تکیه دارد و نباید براساس تولید محتوای درسی مشخص تولید کنند.
اجتمام **9186** **1569 شماره 056 ساعت 15:15 تمام
۰ نفر