۲۸ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6142335
T T
۰ نفر

مسوول سازمان راهیان نور کشور:

۲۸ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6142335
مسوول سازمان راهیان نور کشور: زایران راهیان نور32 کشورازمناطق عملیاتی دفاع مقدس دیدن کرده اند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/12/28 فرهنگی.راهیان نور.دریایی.بوشهر بوشهر- مسوول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج کشور گفت: کاروان های راهیان نور فراملی است طوریکه تاکنون از 32 کشور خارجی زائر به سرزمین های عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام شده اند.
سردار یعقوب سلیمانی شنبه در آیین افتتاح راهیان نور دریایی کشور در بوشهر افزود:راهیان نور یکی از مهمترین برنامه های فرهنگی است که نقش مهمی در انتقال ارزش های اسلامی به نسل جدید دارد.
به گزارش ایرنا، وی اظهارداشت: هر ساله از لحاظ کمی و کیفی جلوه های بیشتری از تاثیرگذاری سرزمین های دفاع مقدس در راهیان نور شناخته می شود.
سلیمانی یادآورشد: پارسال 73درصد زائران راهیان نور کشور برای نخستین بار به مناطق عملیاتی اعزام شدند.
وی با بیان اینکه 77درصد زائران راهیان نور جوانان و نوجوانان هستند ادامه داد: اشتیاق برای حضور در سرزمین های دفاع مقدس محدود به این قشر نمی شود بلکه در بهمن ماه امسال 300جراح مطرح کشور در این مناطق حضور پیدا کردند که برخی از آنها حتی مقیم کشور نیز نبودند.
مسوول سازمان اردوی راهیان نور و گردشگری بسیج کشور گفت: مقام معظم رهبری عنایت ویژه ای نسبت به سرزمین های دفاع مقدس دارند طوریکه معظم له پنج بار تاکنون در جمع کاروان های راهیان نور حضور پیدا کرده اند.
سلیمانی اظهارداشت: شمار علاقه مندان راهیان نور به گونه ای است که در برخی از استان ها بدلیل فقدان زیرساخت های لازم امکان اعزام همه افراد ثبت نام شده نیست.
وی افزود:تردیدی نداریم که دفاع مقدس امتداد و جلوه ای از عاشوراست و راهیان نور نیز بهترین زمینه را برای ترویج فرهنگ شهادت در بین جوانان و نوجوانان دارد.
سلیمانی با قدرانی از فرماندهان سپاه امام صادق (ع) و منطقه دوم نیروی دریایی در استان بوشهر که زمینه راه اندازی کاروان راهیان نور دریایی را فراهم کرده اند گفت:بوشهر از استان های برتر کشور در زمینه مسایل فرهنگی بویژه راهیان نور است.
مسوول سازمان اردوی راهیان نور و گردشگری بسیج کشور اضافه کرد:با ایجاد ارودگاه حضرت فاطمه (س ) در منطقه مارد استان خوزستان توسط سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر بخش زیادی از مشکلات اسکان بسیجیان در کاروان های راهیان نور برطرف شد.
نخستین گروه راهیان نوردریایی روزشنبه درآیینی با حضور سردارسلیمانی رییس سازمان راهیان نور کشور، امام جمعه بوشهر و فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی به جزیره خارک اعزام شدند.
فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهردراین آیین گفت :بوشهر ششمین استانی است که امسال برای نخستین بار میزبان کاروان های راهیان نورشده است.
به گزارش ایرنا، سردارسرتیپ دوم فتح الله جمیری افزود: پیش از این استان های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی بدلیل اینکه بخشی از خاکشان در زمان جنگ تحمیلی مورد تهاجم قرار گرفته بود، میزبان کاروان های راهیان نورهستند.
وی اضافه کرد:این درحالی است که بوشهر در نخستین روز جنگ تحمیلی و بعد از پذیرش قعطنامه نیز مورد بمباران جنگنده های رژیم بعثی عراق قرار گرفت.
جمیری اظهارداشت:مردم استان بوشهر در دوران دفاع مقدس دردریا، هوا و زمین از مرزهای جمهوری اسلامی پاسداری کردند اما در معرفی این حماسه آفرینی عقب ماندگی زیادی وجود دارد.
فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر ادامه داد: جزیره خارک که بزرگترین پایانه صادراتی نفت کشور در آن وجود دارد و بیش از 90درصد صادرات نفت از این جزیره انجام می شود به تعداد دو هزارو 888روزهای جنگ تحمیلی بمباران شد.
وی اظهارداشت:ایستادگی و جانفشانی مردم ، نیروهای صنعت نفت و حماسه آفرینی نیروی دریایی سپاه و ارتش و تیز پروازان نیروی هوایی باعث شد تا حتی یک روز نیز صادرات نفت از این جزیره قطع نشود.
سردار جمیری گفت:برای بازخوانی حماسه آفرینی های انجام شده در جزیره خارک از امسال اعزام کاروان های راهیان نور به این جزیره آغاز خواهد شد.
وی افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده امسال در هشت مرحله دو هزار بسیجی بعنوان تنها استان میزبان کاروان های راهیان نور دریایی به جزیره خارک بوشهر اعزام خواهند شد.
فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر اضافه کرد:اردوهای کاروان راهیان نور در استان بوشهر سه روزه است که زیارت گلزار شهدای بوشهر، بازدید از موزه شهید رییسعلی دلواری، نمایشگاه منطقه دوم نیروی دریایی سپاه، بیمارستان زیر زمینی خارک، کشتی های خسارت دیده در دوران جنگ و آثار بازمانده از دوران دفاع مقدس از جمله برنامه های این کاروان ها است.
جمیری یادآورشد:انتقال کاروان های راهیان نور از بوشهر تا جزیره خارک از طریق شناورهای منطقه دوم نیروی دریایی سپاه انجام خواهد شد که طی کردن سه ساعته این مسیر بر جذابیت آن خواهد افزود.
وی گفت:عملیات های بدر و خیبر در دریا انجام شد و عملیات آبی و خاکی والفجر 8 که منجر به تصرف فاو شد نیز با حماسه آفرینی رزمندگان انجام شد که برگزاری راهیان نور دریایی گامی برای معرفی شهدای عرصه دریاست.
سردار جمیری افزود:خارک تنها منطقه یادمانی راهیان نور در کشور است که دریانوردی دارد.
وی اضافه کرد: در نخستین اعزام راهیان نور دریایی 200 نفر از اقشار مختلف بسیجان استان بوشهر به خارک اعزام شده اند و از سوم فروردین ماه نیز اعزام بسیجیان دیگر استان های کشور به این جزیره انجام خواهد شد. ک/2 628/539 شماره 021 ساعت 13:37 تمام
۰ نفر