۹ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6168713
T T
۰ نفر
درانتظاررویت خورشید/اقلیت های مذهبی شیراز:حضور رهبری در فارس نوید بخش صلح و امنیت است .....................................................................
شیراز ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 9/2/87 داخلی.سفر.رهبر انقلاب.
دل های مردم فارس ازهم اکنون درآستانه سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به این خطه می تپد چرا که این حضور منشاء برکاتی از جمله فزونی صلح و صفا و امنیت برای فارسیان خواهد بود و همیشه در تاریخ کهن این دیار ماندگار می ماند.
اقلیت های زردشتی ، کلیمی و ارامنه شیراز نیز مانند دیگر اقشار مردم فرهنگمدار شیراز از جمله شهروندانی هستند که شوق دیدار رهبر را دارند و برای میزبانی از رهبر فرزانه انقلاب دل را چراغانی کرده اند.
این اقلیت های مذهبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ضمن برشمردن ملکات معنوی و صفات روحانی و رحمانی رهبر انقلاب اسلامی،حضور رهبری در شیراز را فضیلتی الهی توصیف کردند.
رییس انجمن زرتشتیان شیراز در این باره گفت:پیروان اقلیت های مذهبی حضور مقام معظم رهبری را نوید بخش فزونی شدن صلح وصفا و امنیت می دانند.
افلاطون سهرابی افزود:پیروان زرتشت این حضور سبز را به فال نیک گرفته اند و با شور و شوق خاصی چشم انتظار سفر ایشان به استان فارس هستند.
وی اظهار داشت:براساس هماهنگی های انجام شده اعضای این انجمن نیز همراه با سایر اقشار مردم در مراسم استقبال از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و حضور در ورزشگاه بزرگ حافظیه شرکت خواهند نمود.
سهرابی بیان کرد:علاوه برنصب پلاکارد، فراخوان عمومی،از دیگر برنامه های این انجمن در استقبال از مقام معظم رهبری خواهد بود.
رییس انجمن زرتشتیان شیراز گفت:طی هماهنگی انجام شده با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس مسوولان انجمن های مذهبی اقلیت های مختلف در روز 17 اردیبهشت با ایشان دیدار خواهند داشت.
سهرابی با اشاره به خاطره خود از ملاقات با مقام معظم رهبری گفت:هشت سال پیش در کنگره جهانی زرتشت در تهران همراه با عده ای از هم کیشان خود به حضور ایشان رسیدیم که در همان ابتدا فضای بسیار پاک و صمیمانه همراه با آراستگی ساده محل ملاقات، تمام حاضران را به شدت تحت تاثیر قرار داده بود.
رییس انجمن زرتشتیان شیرازافزود:دراین دیدار رهبر انقلاب اسلامی از ایران به عنوان محل تولد زرتشت یاد کرد و آن را مایه مباهات تمام ایرانیان دانست.
رییس انجمن کلیمیان شیراز هم گفت: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مورد احترام پیروان تمام ادیان الهی هستند.
جاوید خان داداش افزود:ایشان به جز اینکه رهبر انقلاب اسلامی ایران هستند به عنوان یک رهبر و پیشوای دینی برای پیروان تمام مذاهب از ارج و منزلتی ویژه برخوردارند.
وی اظهار داشت:در آیین استقبال از این رهبر مردمی پیروان اقلیت کلیمی نیز با تمام وجود پذیرای ایشان خواهند بود.
رییس انجمن کلیمیان شیراز بیان کرد:قطعا قدوم مبارک ایشان همان گونه که در استان های قبلی پر از خیر و برکت بوده است برای مردم این دیار به ویژه پیروان اقلیت های مذهبی نیز نوید تازه ای به همراه خواهد داشت.
رییس انجمن ارامنه شیراز نیز گفت:پیروان این اقلیت مذهبی همگام با سایر اقشار و گروه های مردمی در آیین استقبال از این رهبر مردمی شرکت خواهند کرد.
ادوارد دریغیشیان گفت:هم اکنون شور و شوق خاصی در استان فارس حکمفرماست که اقلیت ارامنه هم قطعا در آن شرکت خواهند داشت.
وی ادامه داد: در شرایطی که این سفر پس از گذشت بیست سال انجام می شود طبیعی است که مملو از خیر و برکت برای استان فارس خواهد بود.
رییس انجمن ارامنه شیراز افزود:اداره کل ارشاد اسلامی فارس برنامه خاصی را برای دیدار مسوولان اقلیت های مذهبی فارس با مقام معظم رهبری تدارک دیده است و علاوه بر این ارامنه شیراز در آیین گردهم آیی مردم فارس در ورزشگاه بزرگ حافظیه شرکت خواهند داشت.
بنا به اعلام مقامات رسمی فارس،یازدهم اردیبهشت ماه امسال شیراز و استان فارس با قدوم مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی و سفر ایشان متبرک و گلباران می شود و عطر گل های محمدی وشمیم گل های بهاری در آن دو چندان می گردد.ک/4 7379/677/515/675 شماره 008 ساعت 08:57 تمام
۰ نفر