۲۲ خرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6174414
T T
۰ نفر
بهره برداری از 195 پروژه و طرح عمرانی جهاد کشاورزی در گناباد آغاز شد ...................................................................
گناباد، خبرگزاری جمهوری اسلامی 22/03/87 داخلی.اقتصادی.جهادکشاورزی مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: بهره برداری از 195 طرح و پروژه عمرانی بخش کشاورزی در این شهرستان همزمان با هفته جهاد کشاورزی آغاز شد.
مهندس حسن احمدنژاد روز چهارشنبه درگفت و گو با خبرنگاران افزود: این پروژه ها در زمینه لایروبی قنوات، احداث استخره ذخیره آب، پوشش انهار، مرمت قنات ها،آبیاری نوین، یکپارچه سازی اراضی تحت پوشش قنات قصبه، آبرسانی به مزارع زعفران، اصلاح باغات، آموزش کشاورزان و ترویج می باشد.
وی بیان کرد: برای بهره برداری و پیشرفت کارهای عمرانی در بخش آب وخاک و دامداری و طیور بیش از 19 میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی اختصاص یافته است.
وی همچنین از آغاز طرح "همت" و آموزش بیش از پنج هزار بهره بردار باغات شهرستان گناباد خبر داد و گفت: با آغاز این طرح که حدود سه سال به طول می انجامد اکثر باغات خود مصرفی سنتی به باغات اقتصادی نوین تبدیل می شود.
مدیر جهاد کشاورزی گناباد اظهارداشت: در طرح همت با بسیج امکانات و نیروهای آموزش دیده، باغداران شهرستان گناباد، نحوه انتخاب درختان میوه، یکپارچه سازی باغات از نظر نوع کاشت محصول، پاجوش ها، تغذیه و مبارزه با آفات، آموزش و نظارت می شود تا از این رهگذر باغات خود مصرف به باغات اقتصادی و نوین ارتقاء یابند.
احمدنژاد گفت: با تلاشهایی که صورت گرفته تنها در اراضی زراعی یک قنات 22 هکتار از اراضی عملیات تسطیح و یکپارچه سازی صورت گرفته که 38 نفر کشاورزان خرده مالک اراضی خود را به 42 هکتار افزایش و مصرف آب را از 120 ساعت به 36 ساعت کاهش دادند.
وی اضافه کرد: به منظور حمایت از دامداران سبک شهرستان گناباد که بر اثر خشکسالی و سرما خسارت دیده اند، کار خرید دامهای مازاد و حذفی شروع شده و پیش بینی می شود حدود 30 هزار راس دام در این رابطه خریداری شود.ک/3 514/663/589/ 659 شماره 081 ساعت 13:31 تمام
۰ نفر