۲ شهریور ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6177762
T T
۰ نفر
پزشکیان: طرح پزشک خانواده باید ساختار و مدیریت واحد داشته باشد ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/06/02 اجتماعی.بهداشت .همایش .روز پزشک نماینده مجلس شورای اسلامی به لزوم ساختارسازی و مدیریت واحد در طرح پزشک خانواده تاکید کرد.
دکتر مسعود پزشکیان روز شنبه در همایش بزرگداشت روز پزشک و تقدیر از پزشکان خانواده نمونه بر لزوم ایجاد ساختار در طرح پزشک خانواده تاکید کرد و گفت: برای اجرای درست طرح پزشک خانواده که همه مردم جامعه از آن بهره مند هستند، باید عاقلانه عمل کرد و ساختار داشت.
وی ایجاد پزشک خانواده با منابع تعریف شده و بودجه موجود را تنها راه نجات کشور برشمرد و تصریح کرد: ساختار خدمات درمانی باید یک متولی واحد داشته باشد.
پزشکیان افزود: مشکلاتی همچون عدم پرداخت حقوق پزشکان خانواده و سایر چالش های موجود در اجرای طرح پزشک خانواده سبب شده به رغم گذشت سه سال تنها 50 درصد این طرح اجرایی شود.
وی افزود: باید ذهن سیاستگذاران و مردم جامعه بر مبنای عدالت برای همه مردم باشد و این نگاه تنها در پزشک خانواده قابل اجراست و عدالت در نیروی انسانی و ثبات ساختار اجتماعی در اینجا شکل می گیرد.
نماینده مجلس هشتم شورای اسلامی در توضیح اجرای عدالت به بحث سرانه درمان اشاره کرد و گفت: کشور ما بودجه و توان لازم ارایه خدمات درمانی همسطح کشورهای آمریکایی و اروپایی را ندارد و باید در سیاست های کشور کاری کرد که از سرانه به مصرف رسید.
وی همچنین از تفاوت شرایط و امکانات درمانی برای افراد در مناطق مختلف کشور اظهار تاسف کرد و گفت: باید توجه داشت که شرایط بهره مندی از امکانات برای بیماری که در شهرها و روستاهای دور افتاده کشور وجود دارد با شرایط بیماری که از آخرین تجهیزات پزشکی در شهرهای بزرگ بهره مند است متفاوت است و نباید سرانه درمان آنها را یکی در نظر گرفت.
همایش بزرگداشت روز پزشک و تقدیر از پزشکان خانواده نمونه با حضور وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در مرکز همایش های رازی تهران برگزار شد.
شماره 039 ساعت 17:37 تمام
۰ نفر