۱۹ مهر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6179968
T T
۰ نفر
بیش از پنج هزار کودک سرطانی تحت پوشش محک هستند ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/07/19 فرهنگی.جشنواره .قلک شکانی .محک مدیر بازارهای محک در جشن قلک شکان این موسسه گفت: بیش از پنج هزار کودک مبتلا به بیماری سرطان تحت حمایت و پوشش محک هستند.
سهیلا شیبانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: موسسه محک با هدف کمک و درمان کودکان مبتلا به سرطان فعالیت می کند تا بتواند گام موثر و مفیدی را برای این گروه از افراد معصوم و بی گناه بردارد.
وی با اشاره به اینکه منابع مالی موسسه محک از کمک های مردمی تامین می شود، افزود: این کمکها در بیمارستان فوق تخصصی محک و مراکز درمانی دانشگاهی برای کودکان سرطانی هزینه می شود.
وی تصریح کرد: در حال حاضر اعضای محک بالغ بر 40 هزار نفرهستند که 450نفر عضو جوان بوده و در طول هفته خدمات رسانی می کنند.
او ادامه داد: در موسسه محک 150عضو داوطلب وجود دارد که مشتاقانه به فعالیت مشغول هستند.
شیبانی خاطر نشان کرد: به طور متوسط هزینه هر کودک در ماه برای بخش کودکان سرطانی در بیمارستان یک میلیون و 250هزار ریال است.
او تاکید کرد: قلک ها ی موسسه محک هم به یکی از اصلی ترین و دائمی ترین منابع درآمد محک تبدیل شده و بسیاری از هزینه های درمانی از طزیق همین قلک ها صورت می گیرد.
وی به جشن قلک شکان اشاره کرد و گفت:این جشن سالی یک بار، همزمان با روز جهانی کودک برگزار می شود. در این جشن بچه ها قلک هایشان را می آورند می شکنند و قلک های تازه می برند. روی قلک ها را نقاشی می کنند. شعر می خوانند و بازی می کنند.
وی افزود: جشن قلک شکان سبب تشویق کودکان در این امر خداپسندانه شده و در افزایش آمار قلک ها تاثیر بسیاری داشته است.
او ادامه داد: در این جشن برنامه های شاد و متنوع این جشن ها، بازارچه های خیریه آن نیز یک منبع درآمد دیگر برای محک است. در کنار این بازارچه هم، یک سن بزرگ که یکی از جذابیت های این جشن است برپا می شود و بچه ها روی سن قلک هایشان را می شکنند و پولش را به محک هدیه می کنند.
وی افزود: همه قلک ها اما شکستنی نیستند. با گسترش این طرح، قلک های کوچک سفالی کفاف کمک های مردمی را نمی داد و برای همین کم کم قلک های کائوچویی هم که بزرگتر هستند و درهای قرمز رنگ دارند، راه افتادند. این قلک ها بیشتر در اختیار مغازه ها، مدارس، شرکت ها و هواپیمایی و مکانهای عمومی تر قرار می گیرند.
کمک های مردمی به محک، اما محدود به قلک ها نیست و نیم دیگر هزینه های محک از روش هایی تامین می شود که آنها هم به نوعی یک ابتکار و حرکت تازه به شمار می آیند.
مدیر بازارهای محک گفت: هزینه های کودکان مبتلا به سرطان در موارد دارو، شیمی درمانی، آزمایشات، عکس برداری، تغذیه، پوشاک، کتاب، هزینه اقامت آنها در تهران و رفت و آمدشان از شهرستان به تهران از سوی محک پرداخت می شود.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر از 10هزار نفری که تحت حمایت محک هستند، چهار هزار و 700 کودک تحت درمان می باشند.
موسسه محک با هدف تاسیس کمک به کودکان سرطانی تاسیس شد و بیمارستان در سال 1376 موسسه محک، زمینی را در تپه های دارآباد خریداری کرد تا بتواند با جمع آوری کمکهای مردمی، دولتی و بین المللی ، بیمارستان و آسایشگاهی در آن تاسیس نماید که بانوی نیکوکار ایرانی مقیم پاریس که هزینه تاسیس چندین مدرسه در روستاهای دور افتاده ایران را تامین کرده بود، پس از ابتلا به سرطان و لمس واقعی رنج این بیماری، تصمیم گرفت بیمارستانی برای درمان کودکان سرطانی در ایران تاسیس نماید. همسر او دکتر جواد کرباسی زاده به ایران سفر کرد و پس از آشنایی با خانم قدس اولین قدمها برای ساخت بیمارستان برداشته شد. سرانجام در سال 1382 بیمارستان و نقاهتگاه بزرگ و مجهز دارآباد با 18000 متر زیر بنا، 120 اتاق و بخشهای اورژانس ، درمانگاه ، شیمی درمانی و رادیوتراپی ، رادیولوژی و آزمایشگاه ، فیزیوتراپی ، استخر و پارک بچه ها ، سالن کنفرانس و کتابخانه افتتاح شد.
برای آشنایی بیشتر با موسسه محک می توانید به نشانی اینترنتی -mahak.www org.charity مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 22451414 تماس بگیرید.
شماره 010 ساعت 13:54 تمام
۰ نفر