۱۳ آبان ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6181251
T T
۰ نفر
آموزش مهارت های مقابله با استرس در ارتقای سطح بهداشت روان موثر است ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/08/13 اجتماعی.بهداشت روان.روانشناسی یک عضو انجمن روانشناسان ایران گفت: آموزش مهارت های مقابله با استرس به جوانان در ارتقای سطح بهداشت روان در جامعه موثر است.
دکتر ژاله افشار منفرد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: بسترسازی فرهنگی، اختصاص دادن زمان به ورزش به عنوان بخشی از زندگی، رفاه، اشتغال و شرایط مطلوب آموزشی نیز در ارتقای سطح بهداشت روان و جلوگیری از ابتلا به بیماری های روحی - روانی موثر هستند.
وی اظهار داشت: مدرسه که باید معلمان سالم از نظر روانی را مسوول تعلیم و تربیت دانش آموزان کند و خانواده که شرط پدر و مادر شدن را سلامت روان فرزندان بدانند، از دیگر عوامل موثر در کاهش ابتلا به بیماری های روانی می باشند.
وی افزود: سلامت تنها در زمینه حفاظت ها و مراقبت های جسمانی نیست، بلکه بنابر تعریف سازمان بهداشت جهانی، انسان سالم انسانی است که از نظر سواد، مهارت های زندگی، شغل، داشتن سلامت جسمانی و سلامت روانی دارای کمبود قابل توجهی نباشد.
افشار منفرد ادامه داد: مهم ترین دوره ای که باید در آن بهداشت روان را منظور کرد، دوره پیش از دبستان است که پایه های اصلی رشد روانی در آن دوره پایه گذاری می شود.
این روانشناس بالینی گفت: ضمن توجه به بهداشت روان در دوره حساس رشد (پیش از دبستان )، در هر دوره ای از زندگی انسان همچون دوران تحصیل، ازدواج، محیط کار و مهاجرت به بهداشت روان نیازمندیم.
وی یادآور شد: مهمترین وظیفه مسوولان برای ارتقای سطح بهداشت روان در جامعه، افزایش آگاهی مردم از نشانه های سلامت روان از طریق رسانه های گروهی، مراکز مشاوره خانواده، فرهنگسراها و سازمان های اجتماعی با تهیه بروشورها، کتب، مقاله ها و برگزاری سخنرانی های آگاه کننده است.
شماره 063 ساعت 17:14 تمام
۰ نفر