۱۲ مهر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6217681
T T
۰ نفر
نتایج یک نظرسنجی: بیشتر مردم ژاپن و کره جنوبی تصور خوبی از کره شمالی ندارند ....................................................................
توکیو، خبرگزاری جمهوری اسلامی 12/07/86 خارجی.ژاپن.نظرسنجی.اجتماعی.
جدیدترین نظرسنجی روزنامه ژاپنی یومیوری که در ژاپن و کره جنوبی انجام شده، نشان می دهد که بیشتر مردم این دو کشور تصور خوبی از کشور کره شمالی ندارند.
به گزارش روز پنجشنبه یومیوری، دراین نظرسنجی 8/97 درصد از پاسخ دهندگان ژاپنی گفته اند که از کره شمالی تصور خوبی ندارند و فقط 2/1 درصد از آنها گفته اند که تصور خوبی از کره شمالی در ذهن دارند.
به گزارش ایرنا به نقل از یومیوری، در این نظرسنجی، 4/63 درصد از پاسخ دهندگان در کره جنوبی نیز گفته اند، آنها تصور خوبی از کره شمالی کشور هم نژاد خود ندارند، در حالی که حدود 35 درصد دیگر از پاسخ دهندگان کره جنوبی گفته اند تصور آنها از کره شمالی خوب است.
در نظرسنجی یومیوری، پاسخ دهندگان ژاپنی و کره جنوبی مهمترین موضوعی که باید در برابر کره شمالی انجام شود را وادار کردن این کشور به توقف ساخت سلاح هسته ای و موشکی عنوان کرده اند.
در این نظرسنجی 7/81 درصد از پاسخ دهندگان ژاپنی و 9/57 درصد از پاسخ دهندگان کره جنوبی گفتند، فکر نمی کنند برنامه عاری سازی اتمی کره شمالی از سوی کشورهای عضو نشست شش جانبه به آسانی و به طور روان پیش رود.
روزنامه یومیوری این نظرسنجی را از سه هزار شهروند ژاپنی و یک هزار شهروند کره جنوبی به طور مصاحبه ای انجام داده است.
آساق/2/2110/280/1275/1651 شماره 002 ساعت 09:40 تمام
۰ نفر