۱۴ مهر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6217930
T T
۰ نفر
وزارت بهداشت نسبت به بروز بیماری های پاییزی هشدار داد ....................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 14/07/86 داخلی.اجتماعی.سلامت.بهداشت.بیماریها.پاییز.
رییس اداره بیماری های منتقله از آب و مواد غذایی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی نسبت به بروز بیماری های شایع در فصل پاییز هشدار داد.
" محسن زهرایی " روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با باز شدن مدارس و تجمع دانش آموزان در کلاس درس و به علت درکنار هم بودن آنهادر محیط آموزشی، میکروب ها بهتر منتقل و سرایت می کنند و این عامل باعث می شود که با بیماری های عمدتا تنفسی در میان مردم روبه رو شویم.
وی گفت انواع ویروس ها و میکروباکتری ها خود را به شکل های مختلف مانند حصبه، سردرد، گلودرد و آب ریزش بینی ظاهر می کنند و این علائم رایج در سرما خوردگی است.
این مقام وزارت بهداشت گفت: باعطسه و صحبت، ویروس ها در هوا منتشرمی شوند و حتی از طریق دست دادن، فرد می تواند افراد دیگر را آلوده کند.
وی تصریح کرد:یک فرد هنگام سلام دادن و احوال پرسی زمانی که ناخودآگاه به صورت و بینی خود دست می زند ، میکروب و ویروس سرماخوردگی را وارد سیستم مجرای تنفسی شخص مقابل می کند و در نتیجه فرد دچار سرماخوردگی می شود.
این مقام مسوول در وزارت بهداشت "سینوزیت" رااز بیماری های شایع در فصل پاییز ذکر کرد و گفت: نوعی دیگری از عفونت های تنفسی آنفلوانزا است . این بیماری که همراه با تب شدید تا بالای 40 درجه و دردهای عضلانی شدید است سرماخوردگی حاد عفونی نام دارد.
زهرایی تصریح کرد: آنفلوانزا همراه باتب ولرزشدید است وازیک سرماخوردگی سطحی تبدیل به سرماخوردگی حاد می شود و معمولا در آبان و آذر، احتمال مبتلا شدن فرد به آنفلوانزا بسیار زیاد است و والدین باید مراقب باشند که در مدارس، فرزندانشان با آنهایی که دچار این بیماری شده اند، روبه رو نشوند.
به گفته وی،فردی که مبتلا به آنفلوانزا است حتما باید استراحت واز مایعات بیشتر استفاده کند و خود را گرم تر نگه دارد.
زهرایی، بیماران را از مصرف خودسرانه هرگونه قرص از جمله آنتی بیوتیک برحذر داشت و گفت: مصرف دارو حتما باید زیر نظر پزشک باشد.
وی تصریح کرد: ما باید راه انتقال بسیاری از بیماری ها را بشناسیم و حتما دست ها را در صورت سرماخوردن با آب و صابون بشوییم تا به این وسیله نگذاریم این بیماری به دیگران منتقل شود.
اجتمام/9114/1611 شماره 038 ساعت 12:14 تمام
۰ نفر