۲۱ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6507244
T T
۰ نفر

بانک دی فرابورسی شد

۲۱ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6507244
بانک دی فرابورسی شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/21 اقتصاد.بورس.بانک تهران-مدیر عامل فرابورس ایران گفت : سهام بانک دی امروز ( سه شنبه )به عنوان سومین بانک به میانگین قیمت هزار و 499 ریال در فرابورس معامله شد به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از فرابورس،مصطفی امید قائمیافزود : بانک دی روز سه شنبه به عنوان بیست و دومین شرکت و سومین بانک فرابورسی، معاملات سهامش در فرابورس آغاز شد.
وی گفت : 11 میلیون و 440 هزار سهم این شرکت امروز بین هزار و 420 تا 2 هزار ریال معامله شد که در نهایت با میانگین قیمت هزار و 499 ریال قیمت خورد.
به گفته مدیر عامل فرابورس با معامله سهام این شرکت ارزش بازار فرابورس حدود 3 هزار میلیارد ریال دیگر افزایش پیدا کرد .
مدیر عامل فرابورس در خصوص روش جدید که فرابورس در خصوص شرکتهای سهامی عام اجرا می کند ، گفت:با توجه به قانون سهام شرکتهای سهامی عام باید در فرابورس یا بورس معامله شوند اما شرکت های سهامی وجود دارد که سهامداران خرد زیادی دارند و به اصطلاح بازار سهام آنها شناور است. بر اساس دستور العمل های موجود فرابورس این شرکتها نیازی به عرضه اولیه ندارند و تنها بابازگشایی نماد معاملاتی شرکت بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت به صورت حراج پیوسته (بدون مرحله پیش گشایش ) گشایش می یابد.
امید قائمی اظهار داشت : در این روش قیمت پایانی معاملات بر اساس میانگین موزون قیمت های معامله شده تعیین می شود و از روز پس از گشایش، دامنه نوسان قیمت به میزان 5 درصد قیمت پایانی روز معاملاتی قبل تعیین می شود.
وی با اعلام اینکه نماد حق تقدم بانک دی هم بازگشایی شد، تاکید کرد: با توجه به عدم ثبت افزایش سرمایه این بانک، سود نقدی هر سهم که قابل تصویب در مجمع عمومی عادی سالانه به دارندگان حق تقدم خرید سهام بانک دی تعلق نمی گیرد.
**بانک تات در راه فرابورس مدیر عامل فرابورس همچنین از ورود بانک تات به فرابورس خبر دادو گفت: در صورت اتمام مراحل سپرده گذاری سهام بانک تات، نماد معاملاتی تات روز دوشنبه هفته آینده در بازار پایه فرابورس گشایش خواهد یافت. البته بهتر است کارگزاران نسبت به تعیین کارگزار ناظر برای مشتریان خود در سامانه معاملاتی اقدام کنند وی در خصوص عرضه اولیه شرکت توسعه صنعت ساختمان غدیر خوزستان توضیح داد: قرار بود سهام این شرکت به همراه شرکت آ اس پ امروز در فرابورس عرضه اولیه داشته باشند اما چون اطلاعات مالی آنها به موقع ارائه نشد این عرضه ها به تعویق افتاد که امیدواریم فردا عرضه سهام شرکتآ اس پ انجام شود و پس از ارائه اطلاعات شرکت توسعه صنعت ساختمان غدیر خوزستان سهام این شرکت هم در فرابورس عرضه شود.
اقتصام ** 1319**9141 شماره 050 ساعت 14:01 تمام
۰ نفر