۲۰ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6516415
T T
۰ نفر
تصفیه خانه فاضلاب در هشت شهر فارس اجرا شده است ..............................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 20/07/1390 اجتماعی.فاضلاب.آبفا شیراز- مدیر طرح های فاضلاب شرکت آبفا استان فارس گفت: پیشرفت های چشمگیر در اجرای طرح های جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در شهرهای این استان داشته ایم که در هشت شهر استان فارس تصفیه خانه فاضلاب احداث شده یا در دست احداث می باشد.
مهندس ولی الماسی در گفت و گو با ایرنا افزود: در چند سال اخیر به همت مسئولین استان فارس و تلاش و پیگیری های مدیرعامل شرکت آبفا فارس طرح های بزرگ فاضلاب در شهرهای استان اجرا و تعدادی به تازگی کد اجرایی اخذ نموده اند. مدیر طرح های فاضلاب شرکت آبفا فارس به بیان وضعیت احداث تصفیه خانه ها و طرحهای شبکه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در شهرهای استان پرداخت و گفت: خطوط انتقال فاضلاب و شبکه جمع آوری به تناسب اجرا یا در حال اجرا است. وی افزود: هم اکنون در دو شهر اقلید و مرودشت تصفیه خانه های فاضلاب در حال بهره برداری می باشند و در شهر جهرم عملیات احداث به پایان رسیده است و در شهرهای کازرون، نورآباد و استهبان عملیات احداث تصفیه خانه فاضلاب این شهرها در حال اجراست .
وی در باره تصفیه خانه شهرهای فسا و سپیدان گفت: مطالعات اولیه در این خصوص انجام گرفته و به زودی با پایان یافتن مطالعات لازم با جذب اعتبار مورد نیاز عملیات اجرای این پروژه ها آغاز خواهد شد. الماسی، در ادامه به اجرای خطوط انتقال و شبکه های جمع آوری فاضلاب شهری در این هشت شهر اشاره و ادامه داد: به طور کلی در این شهرها تا کنون 38 کیلومتر خط انتقال فاضلاب، 212 کیلومتر شبکه اصلی و 275 کیلومتر شبکه فرعی جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب شهری اجرا گردیده است.
وی افزود: این روند تا پوشش کامل مشترکین این شهر ها ادامه خواهد داشت. الماسی عنوان کرد: کد اجرایی سیستم دفع فاضلاب و احداث تصفیه خانه در شهرهای داراب و نی ریز اخذ شده و اعتبار اجرایی تمام این طرح ها از محل اعتبارات طرح های ملی است. ک/3 677 /675/679
۰ نفر