۷ آبان ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6520126
T T
۰ نفر
جاده ملی یاسوج - باغچه سادات سال 91 به بهره برداری می رسد .........................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 07/08/1390 اقتصاد.یاسوج - باغچه سادات.بهره برداری یاسوج - استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: جاده ملی یاسوج - جلیل- باغچه سادات سال 91 و در هفته دولت به بهره برداری می رسد.
به گزارش ایرنا اکبر نیکزاد در بازدیدی که از این محور ارتباطی در حال ساخت داشت افزود: این محور یک ساعت فاصله دو شهر دهدشت و یاسوج را کاهش می دهد که علاوه بر صرفه جویی در زمان، بر امنیت مسافران، کاهش سوخت و بهبود محیط زیست نیز تاثیر گذار است.
وی اظهار داشت: بسیاری از روستاهای این مناطق از یک جاده مناسب برخوردار خواهند شد که تاثیر بسزایی در بهبود شرایط معیشتی و جلوگیری از مهاجرت به شهر دارد.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز با بیان اینکه طول کل مسیر این جاده حدود 170 کیلومتر است افزود: با بهره برداری از این محور مسیردهدشت به یاسوج نزدیک به 35کیلومتر کمتر می شود. منوچهر حبیبی اظهار داشت: برای تکمیل و بهره برداری کامل این محور ارتباطی که تنها 32 کیلومتر آن باقیمانده است باید 15 میلیارد تومان اختصاص یابد.
به گفته وی، محور سنتی یاسوج به چرام و دهدشت که از بابامیدان ، باشت ، چرام می گذرد ، 201 کیلومتر مسافت دارد که با ساخت جاده یاسوج - باغچه جلیل به سرفاریاب 170 کیلومتر کاهش خواهد یافت . وی ، با اشاره به اینکه با ساخت این جاده زمان سفر برای وسایل نقلیه سبک 30 دقیقه و برای وسایل سنگین تا 40 دقیقه کاهش می یابد، افزود: محور ارتباطی یاسوج-باغچه سادات برای اتصال یاسوج به شهر دهدشت و چرام طراحی و در سالهای قبل قسمتهایی از آن با مشخصات راه فرعی درون استانی اجرا شده است و از مناطق دشتروم ، سپیدار ، جلیل ، باباکان ، سادات ، سرفاریاب به دهدشت عبور می کند. مدیر کل راه و ترابری استان نیز طول کل این مسیر را 170کیلومتر عنوان کرد و گفت: از کل این مسیر تنها 32 کیلومتر باقی مانده که 18کیلومتر آن تا نیمه دوم آبانماه سال جاری افتتاح و به بهره برداری می رسد. احمد جمشیدی بیان کرد: عملیات اجرایی قطعه دوم و 14 کیلومتر باقی مانده این محور نیز در دستور کار قرار گرفته که با افتتاح و اجرای کامل آن تا هفته دولت 91 شاهد افتتاح و بهره برداری کامل محور ملی سرفاریاب - باغچه سادات خواهیم بود. مدیر روابط عمومی اداره کل راه و ترابری نیز گفت: در صورت بهره برداری از این جاده مهم امکان توسعه گردشگری نیز فراهم خواهد شد.
مهران مسعودی افزود: در مسیر احداث این محور ارتباطی امام زاده ها و مکان های گردشگری بکری وجود دارد که می توان از این مکان ها در توسعه گردشگری مذهبی و اکوتوریسم استفاده کرد.
627/671/566
۰ نفر