۷ آبان ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 6520237
T T
۰ نفر
برداشت محصول کیوی از باغات شهرستان آستارا آغاز شد .................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 07/08/1390 اقتصاد.جهاد کشاورزی.برداشت محصول کیوی.آستارا آستارا ـ برداشت میوه کیوی 450 از باغات بارور شهرستان آستارا آغاز شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آستارا روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: این شهرستان دارای 450 هکتار باغ کیوی بارور می باشد که محصول تولید شده در آنها به مرحله برداشت رسیده و برداشت آن نیز از هفته گذشته آغاز شده است.
ایرج شیارکار با اشاره به فعالیت 750 نفر از بهره برداران و باغداران منطقه در کشت و تولید محصول کیوی در شهرستان آستارا افزود: امسال به علت مساعد بودن هوا ، میوه کیوی در آستارا در حد مورد انتظار و با کیفیت قابل قبول تولید و استحصال شده است.
وی متوسط عملکرد تولید محصول کیوی در هر هکتار از باغات منطقه را 40 تن اعلام و بیان کرد: پیش بینی می شود با 10 درصد افزایش نسبت به سال گذشته ، امسال 18 هزار تن محصول کیوی به ارزش اقتصادی 117 میلیارد ریال تولید و به بازارهای مصرف داخلی و کشورهای حوزه دریای خزر صادر شود.
وی اظهار داشت: بیشتر خریداران محصول کیوی این شهرستان تجار استانهای تهران ، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی هستند که محصول را پس از بسته بندی به کشورهای همسایه شمالی ایران و یا کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌کنند.
وی همچنین گفت: در حال حاضر هر کیلوگرم کیوی به صورت سردرختی شش تا هفت هزار ریال به فروش می‌رسد.
شیارکار اضافه کرد: کارشناسان باغداری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آستارا در همه ایام سال آماده هر گونه همکاری با باغداران کیوی در زمینه توجیه فنی و جلوگیری از خسارت آفت‌ها هستند.
وی توزیع سم،کود،ارائه خدمات فنی و مهندسی باغبانی و ارایه تسهیلات بانکی برای احداث مخزن آبیاری را از مهمترین خدمات جهاد کشاورزی آستارا برای باغداران این منطقه عنوان کرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، کشت کیوی در غرب گیلان از دهه 70 رواج یافت و با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی در دهه 80 نیز برخی شالیکاران با تغییر مزرعه خود به باغ کیوی به تولید این میوه روی آرودند.
شهرستان آستارا با 85 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و در همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.ک3 535/ 603
۰ نفر