۹ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6524027
T T
۰ نفر
آمادگی جمکو برای تولید انبوه موتورهای الکتریکی هوشمند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/03/09 اقتصاد.سازمان گسترش.سازمان گسترش تهران - مدیرعامل شرکت صنایع ماشین های الکتریکی جوین (جمکو) از آمادگی این شرکت برای طراحی و تولید انبوه موتورهای هوشمند خبر داد.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از اداره اطلاع رسانی ایدرو، میرعلی اکبر اصل خادمی گفت: این شرکت قادر است موتورهای هوشمند را که برای نخستین بار در کشور طراحی و تولید کرده، بصورت انبوه تولید کند که البته هنوز زیرساخت های لازم برای استفاده بهینه از این موتورها بطور کامل در کشور فراهم نشده است.
وی با تاکید بر لزوم آماده شدن زیرساخت های IT برای استفاده از موتورهای هوشمند در کشور، اظهار داشت: بعنوان مثال هنوز سیستم وایمکس بطور کامل در کشور راه اندازی نشده که بتوان از طریق آن با موتورهای هوشمند تبادل اطلاعات کرد.
اصل خادمی افزود: نمونه اولیه موتورهای هوشمند در شرکت جمکو طراحی و تولید شده و قرار است بزودی 30 عدد از این موتورها روانه بازار تا مشخص شود که وضعیت بازار این موتورها در کشور چگونه است.
وی با اشاره به طراحی و تولید نخستین ژنراتور یک مگاوات ایرانی در شرکت جمکو، اظهار داشت: طراحی و تولید تمام قطعات این ژنراتور در شرکت موتورهای الکترونیکی جوین صورت گرفته که بزودی رونمایی می شود و انواع 2 ، 3 ، 4 و 5 مگاوات این ژنراتور نیز در دست تولید است.
وی ادامه داد: در سال 87 معادل 12 تا 13 نوع محصول جدید تولید کردیم و هم اکنون قادریم موتورهای بیش از 850 کیلووات را نیز تولید کنیم.
اصل خادمی تاکید کرد: موتورهای ساخت جمکو در صنایع مختلفی مانند سیمان ، آب و فاضلات و نفت و گاز کاربردهای فراوانی دارند.
وی به تولید نمونه اولیه الکتروموتورهای مغناطیس دائم در جمکو اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار نمونه اولیه الکتروموتور ضد انفجار نیز در شرکت ساخته شده است.
مدیرعامل این واحد تولیدی با بیان اینکه قابلیت طراحی و ساخت ژنراتور های هزار کیلو وات در این شرکت وجود دارد، عنوان کرد: کنسرسیوم متشکل از شرکت های ماشین سازی اراک، تام ایران خودرو و جمکو قرار است سه هزار مگاوات ژنراتور و توربین گازی بسازد که در این زمینه با یک شرکت اتریشی مذاکره شده است.
این فعال صنعتی با اشاره به اینکه بازار الکتروموتور ایران نیز مانند بسیاری از بازارهای دیگر در اختیار چینی ها قرار گرفته، توضیح داد: این در شرایطی است که جمکو قادر است الکترو موتورهایی از 15 تا 850 کیلووات را تولید کند.
خادمی خاطرنشان کرد: موتورهای جمکو با کیفیت و عملکرد بهتر نسبت به انواع چینی، قیمت مناسب تری نیز دارند، ضمن آنکه پتانسیل فراوانی برای حضور فعال در بازارهای صادراتی در شرکت جمکو وجود دارد.
اقتصام ** د.م ** 1558 شماره 034 ساعت 12:35 تمام
۰ نفر