۲۱ تیر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6526380
T T
۰ نفر
اعلام آمادگی توزیع برق تهران برای خرید برق مولدهای اضطراری مشترکین ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/04/21 اقتصاد.برق.مشترکان تهران - شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ آمادگی خود را برای خرید برق از مولدهای اضطراری کلیه مشترکین بالای 300 کیلو وات اعلام کرد.
به گزارش دوشنبه شب ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ ، بابک نعمتی با اشاره به این که مشارکت مشترکان به ویژه مشترکان اداری و صنعتی در بهینه سازی مصرف برق ،علاوه بر پایداری شبکه برق رسانی کاهش هزینه های برق مصرفی آنها را نیز به دنبال خواهد داشت ، متذکر شد: این شرکت آمادگی دارد به منظور تشویق این گونه مشترکین ( مشترکان بالای 300 کیلووات اداری و صنعتی ) به بهینه سازی مصرف برق در ساعات اوج مصرف برق ( 11 الی 15) که در تامین برق مصرفی خود از مولدهای اضطراری ( گاز سوز یا دیزل ) استفاده می کنند ،در قالب انعقاد قراردادی علاوه بر پرداخت 338 ریال به ازای هر کیلو وات ساعت برق، 40 درصد بهای سوخت مصرفی مولدهای برق آنان را نیز پرداخت کند.
وی با اشاره به این که شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با ارسال دعوتنامه ای برای کلیه مشترکین مذکور از آنها خواسته است تا با شرکت در این امر ضمن بهره بردن از منافع مالی طرح در اصلاح الگوی مصرف برق مشارکت نموده و احتمال اعمال خاموشی به سایر مشترکین را در ساعات پیک بار کاهش دهند ، تصریح کرد: این شرکت در صورت عدم همکاری این گونه مشترکان و در صورت نیاز شبکه، با هماهنگی استانداری تهران نسبت به قطع برق سازمانهای دولتی دارای مولد اضطراری،در ساعات پیک بار شبکه (11 تا 15 ) اقدام خواهد کرد.
نعمتی تصریح کرد: براساس ماده 25 قانون برنامه چهارم توسعه،صنایع بالای یک مگاوات نیز که مجوز عدم تعطیلی در تابستان را از وزارت صنایع نداشته و درطرح فوق نیز شرکت نکرده اند ،در اولویت قطع برق قرار خواهند گرفت.
وی با تاکید برآمادگی هرچه سریعتر مشترکان مذکور نسبت به راه اندازی مولدهای برق ، متذکر شد : این شرکت هر ساله برای صنایعی که زمان تعطیلات تابستانی و یا تعمیرات دوره ای خود را به زمان پیک منتقل می کنند، تخفیف هایی را در نظر می گیرد ،از این رو در صورت استفاده مشترکان صنعتی از مولدهای اضطراری در زمان پیک،این شرکت آمادگی دارد علاوه بر اعمال تخفیف مذکور، نسبت به خریداری برق از صنایع اقدام کند.
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ خاطرنشان ساخت : درصورت مشارکت مشترکان صنعتی این شرکت در طرح مذکور ، این دسته از مشترکان نیز می توانند از مزایای طرح مذکور استفاده کنند.
طرح شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ به منظور کاهش مصرف برق در پیک بار از ابتدای سال 89 اجرا شده است که در این طرح ساعات محاسبه شده مشترکان اداری وعمومی از ساعت11 صبح الی 15 عصر می باشد.
بر اساس این طرح بهای برق مصرفی مشترکان مذکور در ساعات اعلام شده با ضریب مضاعف محاسبه می شود و این مشترکان باید بهای برق بیشتری پرداخت کنند.
شماره 050 ساعت 22:14 تمام
۰ نفر