۱۴ مرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6527705
T T
۰ نفر
میرتاجدینی: هیچ شرکت ایرانی حق فروش کالاهای اسراییلی را ندارد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/05/14 سیاسی.اسرائیل.تحریم.کالا تهران - معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت : با وجود برخی کاستی های قانونی ، در جمهوری اسلامی ایران هیچ شرکت دولتی و غیر دولتی حق ندارد کالاهای رژیم صهیونیستی را به فروش برساند و دولت نیز براین موضوع نظارت دارد.
حجت الاسلام سید محمدرضا میر تاجدینی عصر پنج شنبه در تهران در نشست تحریم کالای صهیونیستی و انتفاضه مردمی با برشمردن نشانه هایی از ماهیت تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی افزود : رژیم صهیونیستی ذاتی اشغالگر دارد که برای تجاوز به کشورها نیازی به دلیل و بهانه نمی بیند و اگر مقاومت اسلامی در منطقه وجود نداشت، این رژیم برای عملی کردن سیاست نیل تا فرات خود به همه کشورهای منطقه حمله می کرد.
معاون پارلمانی رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حمایت های بی شائبه آمریکا از رژیم صهیونیستی تاکید کرد که این رژیم بدون چراغ سبز آمریکا دست به هیچ اقدامی نمی زند.
وی تاکید کرد: اکنون سیاست های رژیم صهیونیستی با مقاومت اسلامی در منطقه و محکومیت جهانی روبرو شده است که نمونه این موضوع را می توان در واکنش ها در حمله به کشتی های امدادرسان به غزه و تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به لبنان که با پاسخ ارتش این کشور روبرو شد ، مشاهده کرد.
میرتاجدینی افزود : همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند ، هرگونه خرید کالاهای صهیونیستی و رساندن سود به این رژیم حرام است ، هم اکنون ورود کلیه کالاهایی که توسط شرکت های وابسته به این رژیم تولید می شوند، به ایران ممنوع است.
وی یادآور شد : از اواخر دهه 1360 تلاش ها برای تحریم کالاهای این رژیم آغاز شد که در نهایت منجر به تشکیل کمیته تحریم در سازمان کنفرانس اسلامی گردید.
میرتاجدینی گفت : قوانین موجود در مورد تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی جامع نیست و به گونه ای تدوین نشده که به طور کامل همه جوانب را در نظر گرفته باشد.
وی خاطر نشان کرد : لیست شرکت های صهیونیستی ممنوع المعامله وجود دارد ، اما باید چهار نهاد از وزارت خانه های بازرگانی، امورخارجه، اطلاعات و یک رکن قضایی در مورد ماهیت شرکت های جدید نظر بدهند تا دولت در مورد آن ها اقدام لازم را انجام دهد.
نشست تحریم کالای صهیونیستی و انتفاضه مردمی عصر پنج شنبه با همکاری موسسه نورقدس ، جمعیت دفاع از ملت فلسطین و فرهنگسرای انقلاب در مجتمع فرهنگی هنری اسوه تهران برگزار گردید.
سیام 9130** شماره 037 ساعت 20:45 تمام
۰ نفر