۲ آبان ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6532356
T T
۰ نفر
ذوب آهن اصفهان به رکوردهای بی سابقه در تولید خود دست یافت ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/08/02 اقتصاد.صنایع و معادن.ذوب آهن اصفهان - معاون بهره برداری شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان گفت: رکوردهای تولیدی به دست آمده امسال ، در این شرکت بی سابقه است.
به گزارش خبرنگار ایرنا،محمدرضا خسروی راد روزیکشنبه درجمع خبرنگاران، تولید ماهیانه 358 هزار تن چدن مذاب بخش کوره بلند،206 هزارتن دوکنورتوربخش فولادسازی و تولید 64هزار تن انواع تیرآهن کارگاه نورد 650 را از رکوردهای به دست آمده در خطوط تولید شرکت ذوب آهن در هفت ماهه سال جاری برشمرد.
وی، تولید دوهزار و 420 تن تیرآهن سایز 18 در یک شبانه روز و تولید 71 ذوب روزانه در بخش فولادسازی را از دیگر رکوردهای این شرکت در سالجاری عنوان کرد.
به گفته خسروی راد، راه اندازی تصفیه خانه دیگهای اوتیلیزاتور،بازسازی دیگ شماره هفت حرارتی،بازسازی تعمیرات اساسی درجه یک کوره بلند شماره یک و مدرنیزاسیون ماشین هال نورد 650 از جمله پروژه های راه اندازی شده سالجاری این مجتمع صنعتی است .
وی با بیان اینکه ذوب آهن اصفهان،بزرگترین و قدیمی ترین تولیدکننده قطعات فولادی ساختمانی طویل در کشور است، افزود: سیاستهای کلی این کارخانه در جهت بومی سازی و ارتقا دانش فنی و افزایش بهره وری است.
خسروی راد، با مطلوب توصیف کردن روند پروژه های زیست محیطی این شرکت خاطرنشان کرد: بیش از 550 جنبه زیست محیطی در ذوب آهن شناسایی شده است که 26 جنبه آن بارز بود و برای آن پروژه تعریف شد.
معاون بهره برداری شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان اضافه کرد: 25 پروژه زیست محیطی فعال در حال پیگیری می باشد که با 65درصد پیشرفت شش درصد از برنامه جلو است.
وی با بیان اینکه حجم سرمایه گذاری زیست محیطی ذوب آهن 986میلیارد ریال است، اظهار اطمینان کرد که در سال 90 کلیه پروژه های زیست محیطی این شرکت خاتمه یابد.
خسروی راد با اشاره به آماده شدن اسناد مناقصه طرح تولید پنج میلیون تن دراین شرکت تصریح کرد: در حال دریافت راهکار توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران برای تامین اعتبار این کار هستیم.
وی افق ذوب آهن را در سال 1404 دستیابی به تولید 11 میلیون تن فولاد عنوان کرد و افزود: اکثر نیازهای ذوب آهن از طریق بومی سازی در داخل تامین می شود و کمترین نیاز را به منابع خارجی برای ادامه فعالیت داریم.
وی تاثیرهدفمندکردن یارانه ها بر ادامه تولید ذوب آهن را ناچیز دانست و تصریح کرد: با توجه به دولتی بودن ذوب آهن، در این خصوص سهمی را از حمایتهای دولتی پس از اجرای این طرح دریافت خواهیم کرد.
خسروی راد درباره سیاستهای ذوب آهن برای تولید ریل آهن نیز تاکید کرد: منتظر سفارش راه آهن نمی مانیم و برنامه تولید خود را در سه فاز از سال 87 شروع کرده ایم و تا زمان تامین نیاز داخل و صادرات این محصول نیز به کار خود ادامه خواهیم داد.
وی با رد زیانده بودن ذوب آهن اصفهان اظهار داشت : در شرایط رقابتی با دارا بودن سود انباشته، این شرکت سودآورترین واحد فولاد کشور است.
خسروی راد با اشاره به اینکه مقدمات ورود ذوب آهن اصفهان به بورس فراهم شده است، خاطرنشان کرد: منتظر تصمیم مجمع کارخانه و تامین شرایط ورود به بورس هستیم.
تولید کنونی قطعات فولادی ساختمانی در ذوب آهن اصفهان، سالانه حدود دو میلیون و 750هزار تن است.
7139/6161/ 543/607 شماره 093 ساعت 17:23 تمام
۰ نفر