۱۸ آبان ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6533472
T T
۰ نفر
قرارداد آتی شمش طلا ابزاری جذاب برای سرمایه گذاران ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/08/18 اقتصاد.بورس.ابزار تهران- رییس اداره نظارت بر بورس ها و بازارهای سازمان بورس و اوارق بهادار گفت: راه اندازی قرارداد آتی شمش طلای 10 اونسی در بورس کالای ایران ، ابزاری جذاب با استانداردهای بین المللی برای سرمایه گذاران است.
به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، محمودرضا خواجه نصیری افزود: قرارداد آتی شمش طلای 10 اونسی بر اساس استانداردهای بین المللی طراحی شده است تا سرمایه گذاران بتوانند با مشاهده قیمت های لحظه ای اونس طلا در بازار تصمیم گیری کنند.
وی تصریح کرد: افرادی که سرمایه گذاری در حوزه طلا در بازارهای بین المللی را دنبال می کنند، از این پس شاهد معامله قراردادهای استاندارد این کالا در بورس کالای ایران خواهند بود.
به گفته خواجه نصیری علاقه مندان در حوزه طلا از این پس می توانند با اطمینان خاطر از وجود سرمایه هایشان در حساب بانک های داخلی به صورت حرفه ای در بورس کالای ایران معامله کنند.
وی با بیان اینکه وجه تضمین اولیه در قرارداد آتی سکه طلا در بورس کالای ایران 10 درصد ارزش قرارداد و در قرارداد شمش طلا شش درصد است، اظهار داشت : این موضوع به مفهوم امکان معامله تا 10 برابر وجه تضمین در قرارداد سکه طلا و 16 برابر وجه تضمین درقرارداد شمش طلا است که این امر نشان می دهد سرمایه گذاران می توانند با مبلغ کمتری نسبت به سکه طلا در بازار خرید و فروش کنند.
خواجه نصیری گفت : کارمزد معاملات قرارداد آتی شمش طلای 10 اونسی نسبت به ارزش قرارداد آن در مقایسه با سکه طلا کمتر است که این موضوع مزیت دیگر این قرارداد است.
وی با بیان اینکه ماه های قراردادهای آتی شمش طلا هر ماه تعیین شده است، افزود: سررسیدهای کوتاه این کالا، تنوع زمانی سرمایه گذاری در شمش طلا را افزایش می دهد که این مورد یکی دیگر از مزیت های قرارداد آتی شمش طلای 10 اونسی است.
معاملات قراردادهای آتی شمش طلای 10 اونسی از روز سه شنبه (امروز) در بورس کالای ایران آغاز می شود.
اقتصام 1561**9141** شماره 025 ساعت 12:54 تمام
۰ نفر