۶ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6536329
T T
۰ نفر

با اجرای هدفمندی یارانه ها/

۶ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6536329
با اجرای هدفمندی یارانه ها/ قیمت تمام شده گوشت قرمز و شیر کاهش می یابد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/10/06 اقتصاد.دامداری.هدفمند 89 تهران - رییس اتحادیه دامداران ایران گفت: در پی نوسازی تجهیزات در واحدهای دامپروری پس از اجرای هدفمندی یارانه ها، قیمت تمام شده در این بخش 15 درصد کاهش می یابد که بدنبال آن درآمد دامداران 15 درصد رشد خواهد یافت.
سعید سلطانی سروسطانیروز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران تاکید کرد: با بکارگیری از تجهیزات نوین در دامداری ها و بهسازی و نوسازی این واحد ها، میزان تولید آنها 10 تا 15 درصد افزایش می یابد.
وی تعداد گاوداری های صنعتی فعال در کشور را 16 هزار و 500 واحد ذکر کرد و گفت: در سال نخست دو هزار گاوداری به تجهیزات مورد نیاز برای افزایش بهره وری و بهینه سازی مصرف سوخت مجهز می شوند.
** کاهش یکهزار تا یکهزار و 500 تومانی قیمت گوشت قرمز رییس اتحادیه دامداران ایران واردات بی رویه گوشت قرمز و بروز خشکسالی را از مشکلات عمده این بخش دانست و گفت: این مسایل موجب عرضه دام مولد به بازار شده که این امر کاهش یکهزار تا یکهزار و 500 تومانی قیمت گوشت را بدنبال داشته است.
به گفته وی اگرچه با این روند تا مدتی گوشت ارزان قیمت به بازار عرضه می شود اما با عرضه دام های مولد تولید گوشت قرمز در دو سال آینده با مشکل مواجه می شود.
سلطانی تامین سوخت مورد نیاز برای 15 روز ابتدای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها را اقدامی موثر از طرف دولت ذکر کرد و گفت: قبل از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، هزینه سوخت مورد نیاز برای واحدهای دامداری هشت درصد قیمت تمام شده را به خود اختصاص می داد که با اجرای این قانون و مشخص شدن نرخ های جدید، این میزان به 13 درصد افزایش یافته است.
به گفته وی بدنبال اجرای قانون هدفمندی یارانه ها نرخ هر کیلوگرم شیر 25 تومان (پنج درصد) و قیمت هر کیلوگرم گوشت 370 تومان افزایش پیدا می کند.
رییس اتحادیه سراسری دامداران ایران توزیع یک میلیون تن جو به قیمت هر کیلوگرم 290 تومان را اقدامی مناسب از طرف دولت ذکر کرد و گفت: این اقدام علاوه بر به جای گذاشتن تاثیرات مناسب در دامداری ها، نرخ جو در بازار آزاد را نیز کاهش داد.
سلطانی سروستانی اظهار داشت: با توجه به عرضه جو به قیمت 290 تومان و سایر حمایت ها از جمله اختصاص 150 میلیون لیتر نفت سفید، اجرای هدفمندی یارانه ها تاثیر چندانی در قیمت محصولات کشاورزی از جمله گوشت قرمز و شیر نخواهد داشت.
اقتصام **9189** 1558 شماره 016 ساعت 11:36 تمام
۰ نفر