۲۰ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6539339
T T
۰ نفر

واحد تولید الکترود در بجنورد راه اندازی شد

۲۰ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 6539339
واحد تولید الکترود در بجنورد راه اندازی شد ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/11/20 اقتصاد.فجر 89.صنعت بجنورد _ به مناسبت نهمین روز دهه مبارک فجر نخستین واحد الکترود جوشکاری خراسان شمالی در شهرک صنعتی بیدک بجنورد با حضور سرمایه گذارهندی و مدیرعامل شرکت مستار تولیدکننده ماشین آلات الکترود به بهره برداری رسید.
مدیرعامل شرکت الکترود شرق گفت: این واحد صنعتی سالانه پنج هزار تن الکترود جوشکاری تولید می کند.
قربان رحیمی افزود : برای اجرای این طرح در مرحله نخست 35 میلیارد ریال هزینه شد که 10 میلیارد ریال آن از محل تسهیلات بانکی و مابقی سهم آورده سرمایه گذار است.
وی با اشاره به اینکه با بهره برداری از این واحد تولیدی در مرحله نخست برای 80 نفر در دو نوبت ایجاد اشتغال شد گفت: تمام تولیدات این واحد صنعتی در داخل استان خراسان شمالی مصرف می شود و مشکلی از لحاظ بازاریابی نیز وجود ندارد.
مدیرعامل شرکت الکترود شرق اظهار داشت: برای صادرات الکترود به کشورهای ترکمنستان، تاجیکستان و افغانستان نیز رایزنیهایی لازم صورت گرفته است.
وی همچنین مهمترین مشکل سرمایه گذاران استان را لغو معافیت مالیاتی 10 ساله دانست و گفت: با وجود مصوبه دور اول سفر هیات دولت مبنی بر ارایه معافیت مالیاتی 10 ساله به سرمایه گذاران و کارآفرینان بخش خصوصی، این مصوبه تنها دو سال اجرا و پس از آن لغو شد.
او اضافه کرد: این درحالی است که برخی سرمایه گذاران صنعتی در خراسان شمالی برای بهره گیری از این معافیت به عنوان مزیت اقتصادی در استان سرمایه گذاری کردند ولی با لغو این مصوبه با مشکل روبه رو شدند.
این کارآفرین از استاندار خراسان شمالی و نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی خواستار پیگیری ادامه معافیت مالیاتی براساس مصوبه هیات دولت شد.
استاندار خراسان شمالی هم گفت: مدیریت ارشد استان از سرمایه گذاران بخش خصوصی در این استان حمایت می کند.
ابوطالب شفقت افزود: زیرساختها برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان فراهم شده و امکانات و تسهیلات لازم نیز در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد.
وی همچنین از رسانه ها به علت عدم انعکاس مناسب پتانسیلها و توانمندیهای استان انتقاد و بیان کرد: کم کاری رسانه ها موجب شده تا این پتانسیلها و توانمندی خراسان شمالی به درستی در سطح کشور انعکاس نداشته باشد.
استاندار خراسان شمالی در مورد لغو معافیت مالیاتی 10 ساله هم گفت: مدیریت ارشد استان در این مورد درخواستهایی را به رییس جمهور ارایه داده است.
شفقت افزود: چنانچه این مصوبه برای 10 سال تعیین شده، باید این زمان محقق شود تا سرمایه گذاران بخش خصوصی انگیزه بهتری برای سرمایه گذاری در استان خراسان شمالی داشته باشند.ک/2 2712/330 شماره 071 ساعت 17:16 تمام
۰ نفر