۱۱ آبان ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6575314
T T
۰ نفر
تاجیکستان کارخانه تولید تراکتور ایران را از پرداخت عوارض معاف کرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/08/11 دوشنبه -وزیر دارایی تاجیکستان گفت : دولت تاجیکستان کارخانه مشترک تراکتورسازی ایران و تاجیکستان (تاجیران ) را در سال آینده میلادی از پرداخت هرگونه عوارض معاف کرد.
به گزارش ایرنا، -صفرعلی نجم الدین اف روز شنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: این کارخانه برای تولید و تعمیر تراکتورهای مورد نیاز بخش کشاورزی تاجیکستان اختصاص داده شده است و هدف از لغو پرداخت عوارض ، کاهش قیمت محصولات آن است .
وی گفت : کشاورزان تاجیکستان تراکتور تولیدی این کارخانه را با قیمت تمام شده فعلی نمی توانند بخرند و هدف از این اقدام دولت ، زمینه سازی برای توسعه فعالیت کارخانه ، کاهش قیمت و افزایش میزان تولیدات است وی اضافه کرد: انتظار می رود با لغو پرداخت عوارض مالی از جمله عوارض گمرکی برای قطعات وارد شده از ایران ، قیمت محصولات تاجیران 20 درصد کاهش یابد.
قیمت کنونی تراکتور ساخت تاجیران 18 هزار دلار است که گفته می شود در صورت معاف شدن از پرداخت عوارض به 16 هزار دلار کاهش خواهد یافت .
خط مونتاژ کارخانه تراکتورسازی ایران (تبریز) با نام تاجیران از دو سال قبل در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان تاسیس شده است ولی بدلیل بستن عوارض گمرکی بر قطعات وارداتی ، بالابودن قیمت تمام شده و نداشتن باراز فروش مدتی دچار تعطیلی شد.
در پی تلاشهای صورت گرفته برای حل این مشکلات ، تولید تراکتورهای ایران موسوم به تاجیران از اول مرداد ماه سالجاری با حضور علی اصغر شعردوست سفیر ایران در تاجیکستان دوباره از سر گرفته شد.
کارخانه تاجیران یکی از پروژه های مشترک ایران و تاجیکستان است که قادر است سالانه 2000 دستگاه تراکتور در مدل های 285، 399 930 و 938 تولید کند.
تراکتورهای تولیدی تاجیران از مزیتهایی نظیر کیفیت بالا ، خدمات پس از فروش ، ضمانت یکساله ، تولید داخل تاجیکستان و نیز اشتعالزایی برخوردار است و در صورت وجود بازار مناسب و پیداکردن جایگاه ، شاهد حضور تراکتورهای ایران در تاجیکستان و سپس آسیای مرکزی خواهیم بود.
آساق 1366**1789**305**2151** شماره 008 ساعت 09:53 تمام
۰ نفر