۱۶ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6578970
T T
۰ نفر
همکاری های بندری و دریایی ایران و سوریه گسترش می یابد ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/10/16 اقتصاد.حمل و نقل.دریایی جمهوری اسلامی ایران و سوریه با برگزاری چهارمین نشست کمیته مشترک همکاری های بندری و دریایی خود ، بر لزوم توسعه روابط بندری، دریایی و کشتیرانی بین تهران و دمشق تاکید کردند.
به گزارش روز دوشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، در این نشست مقام های دو کشور بر ضرورت ادامه تلاش برای اجرایی کردن مفاد موافقتنامه کشتیرانی ، تجاری و دریایی و همچنین مصوبات نشست های قبلی کمیته مشترک همکاری های بندری - دریایی تاکید کردند.
در چهارمین نشست کمیته مشترک همکاری های بندری و دریایی که ریاست هیات ایرانی را علی طاهری مطلق معاون وزیر و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی و ریاست هیات سوری را عمادالدین عبدالحی معاون وزیر حمل و نقل سوریه به عهده داشتند، طرفین بر عملیاتی کردن تفاهم نامه های منعقد شده بین بنادر طرطوس ، شهیدرجایی و لاذقیه و امام خمینی (ره ) تاکید کردند و در زمینه های مختلف کشتیرانی، حمل ونقل دریایی و بندری به بحث و مذاکره پرداختند.
معاون بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص توافق های دو طرف در این اجلاس گفت: در این اجلاس ایران آمادگی خود را به منظور انتقال تجارب و دانش فنی در زمینه احداث و مدیریت حوضچه های خشک و ساخت و تعمیر کشتی به طرف سوری اعلام کرد . همچنین مقرر شد ایران تجارب خود را درخصوص رهگذر شمال- جنوب (INSTC( به طرف سوری منتقل کند.
علیرضا ساطعی که برگزاری این نشست را در راستای توسعه روابط بندری، دریایی و کشتیرانی بین ایران و سوریه دانست، افزود: همکاری درخصوص تاسیس شرکت کشتیرانی مشترک بین دو کشور، استفاده از توانمندی های موجود ناوگان تجاری دوطرف به منظور حمل و نقل کالاهای تجاری و توسعه همکاری های آموزشی از دیگر مواردی بود که تهران و دمشق در مورد آن توافق کردند.
به گفته ساطعی ، در این نشست مقرر شد کارشناسان دو کشور به منظور تبادل اطلاعات و دانش فنی و برپایی سمینارها و نشست های مشترک در زمینه حمل و نقل دریایی از بنادر یکدیگر بازدید کنند.
معاون بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی همچنین گفت: طرف ایرانی در این اجلاس اعلام آمادگی کرد که اطلاعات و تجارب خود را در زمینه مطالعه، طراحی و ساخت بنادر و همچنین فناوری اطلاعات (IT( در امور دریایی در اختیار طرف سوری قرار دهد.
ساطعی افزود: ایران در این اجلاس گزارشی از توانمندی ها و تجارب بخش خصوصی خود در ارتباط با ساخت سیلوهای غلات، اسکله، راه و پل ها ارائه و جهت ارائه اطلاعات و آموزش های فنی در این زمینه به طرف سوری ، اعلام آمادگی کرد.
اجلاس مشترک ایران و سوریه روز گذشته در دمشق برگزار شد.
اقتصام ** **1574 1557 شماره 005 ساعت 12:20 تمام
۰ نفر