۲۸ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6579434
T T
۰ نفر
ایران خودرو ، پارس اتوماتیک ، سمند اتوماتیک و 206 دیزلی تولید می کند ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/10/28 اقتصاد.صنعت.خودرو شرکت ایران خودرو به منظور تکمیل سبد محصولات ، حضور موثر در بازارهای صادراتی و تامین نیاز مشتریان داخلی، تولید سه محصول جدید پارس اتوماتیک ، سمند اتوماتیک و 206 صندوق دار دیزلی را آغاز کرد .
مدیر مرکز طراحی و توسعه محصولات ایران خودرو روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: تولید انبوه پارس اتوماتیک از اول دی ماه جاری شروع شده و تاکنون 60 دستگاه پارس اتوماتیک در ایران خودرو خراسان تولید شده ، اما به بازار عرضه نشده است .
محمد کامجو در ادامه افزود: تست های سمند اتوماتیک نیز به پایان رسیده و از اوایل اسفند ماه 87 تولید انبوه این محصول شروع می شود ، تولید انبوه 206 صندوقدار با موتور دیزلی نیز برای عرضه به بازارهای صادراتی نیز تا چند روز آینده شروع می شود .
وی با بیان اینکه خودرو پارس اتوماتیک ، مجهز به گیربکس اتوماتیک با موتور 1600 سی سی است ، اظهار داشت : این محصول با درخواست بازارهای صادراتی و برای گسترش محصولات و جذب مشتری داخلی تولید می شود .
کامجو سپس حرکت به سمت موتورهای کم مصرف و کاهش مصرف سوخت را از سیاست های کلان ایران خودرو عنوان کرد و افزود: میزان مصرف سوخت پارس اتوماتیک 38/6 لیتر در 100 کیلومتر است ، در حالیکه میزان مصرف در خودرو پارس معمولی 7 لیتر می باشد.
وی افزود: پارس خودرو با استاندارد الایندگی یورو سه ارایه خواهد شد و ارایه آن با استاندارد یورو چهار نیز امکان پذیر است .
کامجو در ادامه تاکید کرد: ظرفیت تولید پارس اتوماتیک اکنون چهار دستگاه در روز است که تا 2 هفته دیگر به 10 دستگاه در روز خواهد رسید وسال آینده امکان تولید 20 هزار دستگاه پارس اتوماتیک راخواهیم داشت .
مدیر مرکز طراحی و توسعه محصولات ایران خودرو با اشاره به تولید انبوه پژو 206 صندوقدار دیزلی طی چند روز آینده گفت: این خودرو با همکاری شرکت پژو ، برای فروش در بازارهای صادراتی تولید می شود .
کامجو با اشاره به منع قانونی تولید و ورود خودروهای دیزلی به ایران طی 40 سال گذشته افزود: سوخت گازوئیل موجود در کشور ،مناسب برای این موتورهای دیزل نیست و امیدواریم با همکاری وزارت نفت ، سوخت مناسب در پالایشگاه های کشور برای مصرف خودروهای دیزلی تولید شود .
وی در مورد مزیت موتورهای دیزل گفت : مصرف سوخت در این نوع خودورها 30 درصد کمتر از خودروهای مشابه بنزینی است ، از سوی دیگر نگهداری آنها ساده است و دارای دوام بیشتری هستند .
کامجو ، بازارهای هدف صادراتی خودروهای دیزلی را کشورهای ترکیه ، رومانی ، بلغارسان ، الجزایر ، مراکش ، آلبانی ، تونس ، کرواسی ، صربستان و آذربایجان عنوان کرد.
وی در مورد قیمت 206 صندوقدار دیزلی گفت:قیمت تمام شده 206 دیزلی حداقل یک هزار 100 یورو بالاتر از نوع بنزینی آن است .
مدیر مرکز طراحی و توسعه محصولات ایران خودرو در این نشست خبری از تولید موتور پایه دیزلی طی 18 تا 24 ماه آینده خبر داد و گفت: امیدواریم تا آن موقع سوخت مناسب در پالایشگاه های کشور تولید شود.
اقتصام ** 1579 شماره 043 ساعت 14:54 تمام
۰ نفر