۲۹ فروردین ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6587288
T T
۰ نفر
دو منطقه ویژه گردشگری در چهارمحال و بختیاری احداث می شود ..........................................................
شهرکرد، خبرگزاری جمهوری اسلامی 29/01/86 داخلی. فرهنگی. گردشگری.
رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری، از احداث دو منطقه ویژه گردشگری مصوب هیات دولت در این استان خبر داد.
"اسفندیار حیدری پور" روز چهارشنبه در حاشیه گشایش نمایشگاه عکس "گنج طبیعت"درموزه باستان شناسی شهرکرد در گفت و گو با ایرنا افزود: احداث این دو منطقه شامل " سیاسرد " در شهرستان بروجن و"پیرغار ده چشمه" در شهرستان فارسان، رونق اقتصادی استان را در پی دارد.
به گفته وی، این دو منطقه با عنوان دو منطقه گردشگری با رویکرد استانی، مصوب و پرونده آنها نیز تکمیل شده است.
حیدری پور گفت: به محض ابلاغ مصوبه هیات دولت در زمینه اجرای طرح گردشگری در این دو منطقه به سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری،این سازمان شش ماه فرصت دارد تا مطالعات این دو منطقه را انجام دهد.
به گفته وی،طرح مطالعاتی این دو منطقه از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تکمیل شده است و پس از پایان طرح مطالعاتی، اعتبارات ملی برای توسعه زیرساختهای این دو منطقه از سوی دولت تخصیص داده می شود.
رییس سازمان میراث فرهـنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری یادآور شد: چهار طرح گردشگری نمونه ملی" شیدا "، " چغاخور" ،" سامان " و " کوهرنک " نیز در سفر هیات دولت به استان به تصویب رسیده بود.
به گفته وی،از این چهار منطقه، طرح مطالعاتی منطقه " شیدا " و"چغاخور" آغاز شده است.
حیدری پور اظهار داشت:قرارداد سرمایه گذاری دو منطقه نمونه گردشگری سامان و کوهرنک نیز در اردیبهشت ماه امسال با سرمایه گذاران امضاء می شود.
وی از تخصیص اعتبارات فاینانس برای احداث یک هتل از سوی سرمایه گذاران کشور ترکیه در چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت:شرکت توسعه گردشگری ایران مجری این طرح است و عملیات ساخت این هتل چهار ستاره در منطقه " میرآباد " شهرکرد در سالجاری انجام خواهد شد.
به گزارش ایرنا ، در نمایشگاه عکس " گنج طبیعت " 40 اثر از " سید حافظ کریمیان"از مناطق گردشگری چهارمحال و بختیاری به مدت یک هفته در نگارخانه جهان بین موزه باستانی شناسی شهرکرد به مدت یک هفته بر پا شده است.
چهارمحال وبختیاری دارای جاذبه های طبیعی منحصر به فردی از نظر اکوتوریسم طبیعی است.
3759/671/543 شماره 085 ساعت 07:13 تمام انتهای پیام D29.13-07-05
۰ نفر