۱۴ مرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6599035
T T
۰ نفر
اکتشاف ذخایر معدنی استان سیستان و بلوچستان طرح نمونه کشوری شد ..............................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 14/05/86 داخلی.اقتصادی.معدن.اکتشاف.
مدیر امور اکتشاف سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: اکتشاف ذخایر معدنی استان سیستان و بلوچستان طرح نمونه کشوری شد.
"بهروز برنا" روز یکشنبه با بیان این مطلب افزود: به دستور مقام معظم رهبری و به منظور توسعه اقتصادی و اشتغالزایی در مناطق محروم مطالعات اکتشافی صورت گرفته توسط کارشناسان سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در استان سیستان و بلوچستان گسترش یافت و به عنوان طرح نمونه معدنی کشور پذیرفته شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، وی افزود:به منظور توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در مناطق محروم جنوبی کشور و بنا به دستور مقام معظم رهبری ، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، انجام فعالیت های اکتشافی ناحیه ای و تهیه لایه های اطلاعات ژئوفیزیک هوایی، ژئوشیمی، دورسنجی و زمین شناسی اقتصادی این مناطق را در دستور کار خود قرارداد.
برنا گفت: براساس مطالعات صورت گرفته در استان خراسان جنوبی برای نخستین بار ذخایر معدنی ارزشمندی از جمله طلا و مس پروفیری در این مناطق یافت شد که به لحاظ هم مرز بودن با استان سیستان و بلوچستان، فعالیت های صورت گرفته توسط کارشناسان سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در این استان هم صورت گرفت .
وی با بیان اینکه براساس مطالعات صورت گرفته در سیستان و بلوچستان ، مناطق زیادی تحت پوشش اکتشافات ژئوشیمیایی و زمین شناسی قرار گرفت و اطلاعات پایه این استان تکمیل شد و در ادامه مرحله پی جویی و اکتشافات طلا در دو منطقه "بزمان " و "سیاه جنگل "، ادامه یافت .
مدیر امور اکتشافات سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی گفت:به لحاظ تجربه خوب کارشناسان در امر اکتشاف معادن استان خراسان جنوبی، نتایج خوبی در مسائل اکتشافی سیستان و بلوچستان به دست آمد و در نتیجه این طرح به عنوان طرح نمونه معدنی کشور، انتخاب شد.
برنا در ادامه تاکید کرد، به مدد فعالیت های صورت گرفته و توجه ویژه مسوولان استانی و کشوری ، کارشناسان سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور به ایجاد یک مرکز تحقیقاتی در زاهدان به امکانات پیشرفته آزمایشگاهی اقدام کردند.
وی با اشاره به مراکزی که در شهرستان های چابهار و ایرانشهر به منظور انجام مطالعات زمین شناسی دریایی و بررسی سواحل استان های ساحلی دایر شده است ، تصریح کرد، جهت توسعه بیشتر مطالعات زمین شناسی و اکتشافات معدنی و بودجه ای نیز برای این استان در نظر گرفته شده است.
اقتصام / 1579 / 1557 شماره 048 ساعت 11:52 تمام
۰ نفر