۱۵ دی ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6617256
T T
۰ نفر
برای تحقق اهداف سند چشم انداز به چهار تریلیون دلار سرمایه گذاری نیاز است ....................................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 15/10/86 داخلی.اقتصادی.سمپوزیوم.1404.
رییس هیات اجرایی سمپوزیوم بین المللی ایران 1404 گفت: به اعتقاد کار- شناسان برای دستیابی به اهداف سند چشم انداز بیست ساله باید چهار تریلیون دلار سرمایه گذاری در کشور صورت گیرد.
به گزارش روز شنبه ایرنا، "داور رستمی وند" افزود: برای تحقق این مهم، اقشار مختلف کشور، به خصوص صاحبان صنایع، تولید و خلاقیت باید وارد عرصه های سرمایه گذاری شوند.
وی با بیان آنکه سند چشم انداز، قانونی ترین سند پس از قانون اساسی و مبنای مدیریت و برنامه ریزی کشور است، گفت: سند چشم انداز ایران در افق 1404 که براساس مطالعات جامع کارشناسی مجمع تشخیص مصلحت نظام و رهنمودهای مقام معظم رهبری در سال 1382 تصویب شده به قوای سه گانه ابلاغ شده و از ابتدای سال 1384 مبنای قانون گذاری کشور و تصمیمات کلان نظام و سیاست گذاری دولت شده است.
وی اظهار داشت: هرچند تدوین سند چشم انداز 20 ساله کشور گامی مهم و ارزنده برای شفاف سازی مسیر طولانی مدت پیشرفت همه جانبه و جهت دار کشور است، اما دغدغه های جدی سند چشم انداز، تعیین الزامات و مقدمات اجرایی آن، برنامه ریزی برای تحقق اهداف آن، رفع مشکلات موجود میان امکانات اجرایی و اهداف درازمدت آن، یافتن روشهای مشارکت فعال همه بخشهای کشور در راستای تحقق اهداف آن و بالاخره چگونگی استفاده از فرصت ها و مواجهه با چالش هایی است که در برنامه ریزی و اجرای آن به وجود می آید.
وی گفت: در راستای بررسی چنین تبیینی"نخستین سمپوزیوم بین المللی ایران 1404 ایران توسعه یافته" در دوم بهمن امسال باحضور مقام های علمی، اقتصادی و سیاسی پنج کشور و با مشارکت وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی، نفت، صنایع و معادن و امور خارجه، سازمان های خصوصی سازی ، میراث فرهنگی و گردشگری و تربیت بدنی، دانشگاه تهران و بسیاری از ارکان اصلی و تاثیر گذار سیاسی و اقتصادی کشور در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما گشایش می یابد.
رستمی وند تصریح کرد: از آنجا که معتقدیم انرژی آینده جهان در منطقه خاورمیانه است، محورهای کلی بررسی در این سمپوزیوم، مفاهیم توسعه یافتگی، فناوری، هویت و الهام بخشی در جهان اسلام و نیز سازندگی در روابط بین الملل برای ایران پر افتخار آینده خواهد بود.
گفتنی است، علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه اجرای سمپوزیوم ایران 1404 و ارسال مقالات علمی، می توانند به سایت ir.hga.www مراجعه کنند.
اقتصام ** 9141 ** 1558 شماره 054 ساعت 12:16 تمام
۰ نفر