۱۳ اسفند ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6624812
T T
۰ نفر
برای کاهش قیمت مرغ در گیلان تمهیدات لازم به عمل آمده است .......................................................
رشت، خبرگزاری جمهوری اسلامی 13/12/86 داخلی.اقتصادی.بازار.مرغ.
مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: تمهیدات لازم برای عرضه مناسب و کاهش قیمت مرغ در بازار گیلان به عمل آمده است.
"مجید غلامی" روز دوشنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا افزود: توزیع دو هزار و 700 تن گوشت مرغ منجمد مازاد بر نیاز تولیدی استان گیلان که طی ماه های قبل ذخیره شده بود با قیمت خرید 16 هزار و500 ریال و فروش 17 هزار و500 ریال به منظور حمایت از مصرف کنندگان و کنترل قیمت و تنظیم بازار از طریق تعاونی های مصرف و شرکت پشتیبانی امور دام استان آغاز شده است.
وی اظهار داشت: در هفته گذشته 360 تن گوشت مرغ منجمد داخلی با هماهنگی اداره بازرگانی شهرستان ها در استان گیلان توزیع شد.
وی با اشاره به اینکه قیمت هر کیلوگرم مرغ از روز گذشته تا امروز یک هزار ریال کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: با افزایش توزیع مرغ منجمد و افزایش ظرفیت جوجه ریزی، روند کاهش قیمت مرغ تا برگشت به حالت طبیعی ادامه می یابد.
غلامی دلیل افزایش قیمت گوشت مرغ در گیلان را، کاهش عرضه مرغ بر اثر خسارت های وارده به قطب های صنعت مرغداری در جریان برف سنگین اخیر و یخ زدن استخرهای عرضه ماهی عنوان کرد.
وی همچنین افزایش قیمت مرغ در بازار تهران را نیز مزید بر علت افزایش قیمت مرغ در بازارهای گیلان دانست.
وی گفت: این عوامل موجب افزایش کشش تقاضا و کاهش عرضه در بازار مصرف شد که در یک مقطع زمانی مشخص، افزایش قیمت را به دنبال داشت.
وی افزود: با مدیریت بخش خصوصی، بازسازی مرغداری های استان گیلان انجام شده و ظرفیت مرغداری های استان گیلان با افزایش یک میلیون قطعه جوجه ریزی به ظرفیت قبلی دو میلیون و 700 هزار قطعه رسیده است.
وی با تاکید بر اینکه به منظور رفاه حال مصرف کنندگان ، مرغ منجمد وارد بازار شده است به مصرف کنندگان گیلانی توصیه کرد نگران مصرف مرغ منجمد نباشند و مشکلی در مصرف این مرغ وجود ندارد.
مدیراموردام سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: مرغ منجمد عرضه شده مرغوب و از تولیدات استانی است و درجه نظارتی آن بالاتر از مرغ گرم موجود در بازار می باشد.
گفتنی است، قیمت مرغ از اواخر هفته گذشته به یکباره روندی صعودی در بازار گیلان پیدا کرد و از مرز دو هزار تومان گذشت.
در زمان حاضر بهای مرغ در سطح شهر رشت بین 2300 تا 2500 تومان در هر کیلوگرم فروخته می شود. ک/3 619/1552/508 شماره 027 ساعت 13:07 تمام
۰ نفر