۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۲، ۰:۰۱
کد خبر: 6767506
T T
۰ نفر

فرودگاه گناباد بعد از 35 سال نیمه تمام رها شده است

۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۲، ۰:۰۱
کد خبر: 6767506
فرودگاه گناباد بعد از 35 سال نیمه تمام رها شده است # گناباد، خبرگزاری جمهوری اسلامی 17/02/82 داخلی.اجتماعی.فرودگاه. اولین فرود هواپیما در فرودگاه گناباد در جنوب خراسان 35 سال قبل در جریان زمین لرزه و امداد رسانی به زلزله زدگان انجام شد اما این فرودگاه از همان زمان نیمه تمام رها شده است. این فرودگاه درسال 1347 برای فرود هواپیمای امداد رسانی سی 130 بطور اورژانسی آماده شده بود. " حسین قاسمی مندی " یک عضو هیات امنای فرودگاه گناباد روزچهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: سالها قبل مکان مناسب که مورد تایید معاونت ساخت و توسعه فرودگاهها وزارت راه و ترابری بود با مساحت دو هزارو 223 هکتار در پنج کیلومتری گناباد واگذار شده است . وی اضافه کرد: عملیات خاک برداری باکس فرودگاه به طول یکهزار و 500 متر ، عرض 750 متر و خاکریزی 400 متر ، اجرای فوندانسیون سالن مسافر و پرواز ، برداشت خاک به طول چهار کیلومتر و عرض 200 متر تاکنون انجام شده است . وی افزود : کار احداث باند فرود اولیه فرودگاه گناباد به طول یک هزار و 200 متر، عرض 70 و ارتفاع یک متر نیز بانظارت مهندس مشاور وزارت راه و ترابری نیز انجام شده است و تاکنون میلیاردها ریال برای آن هزینه شده است.
این عضو هیات امنا مدعی شد: به علت عدم وجود اعتبار، روند کار با رکود مواجه شده است و این امر در حالی است که مردم گناباد آمادگی سرمایه گذاری در جهت تکمیل و راه اندازی فرودگاه مذکور را دارند. امام جمعه گناباد نیز گفت: شهرستان گناباد به لحاظ موقعیت استراتژیکی و جغرافیایی خاصی که دارد و وجود مراکز دانشگاهی با بیش از پنج هزار دانشجوی غیر بومی و شهرک صنعتی نسبتا بزرک ، ایجاب می کند که از فرودگاه به منظور تسهیل در امر جابجایی و حمل و نقل برخوردار شود. حجت الاسلام "حسن صادقی" : مسوولین باید به این امر داشته داشته باشند که اگر امکاناتی به شهرهای محروم و کوچکتر از مراکز استانها اختصاص داده نمی شود، لااقل امکانات موجود را از این گونه شهرها سلب نکنند و راه توسعه شهرها را به همت مردم هموار سازند. نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی هم گفت : احداث برخی از فرودگاهها در کشور توجیه اقتصادی ندارد و بدون شک هر شهرستانی به لحاظ نیازهای فوری و امداد رسانی ، تخصصی و دانشگاهی نیاز به حداقل یک باند فرودگاه اضطراری دارد. دکتر" آزاد آزادمنش" با اشاره به سابقه بیش از 30 ساله فرودگاه گناباد گفت : فرودگاه این شهر در قبل از انقلاب اسلامی پذیرای هواپیماهای سنگین و هواپیماهای پستی بوده ولی بعد از انقلاب مورد بی مهری قرار گرفته است. عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: بامکاتباتی که در سال گذشته با وزیر راه و ترابری صورت گرفته و از سوی این وزارتخانه درخواست اعتباری برای آسفالت باند این فرودگاه شد ولی تاکنون سازمان مدیریت و برنامه ریزی مساعدتی نکرده است. دکترآزادمنش گفت : با توجه به موقعیت هندسی شهرستان گناباد و زلزله خیز بودن منطقه که نیازمند امداد رسانی می باشد ضروریست که فرودگاه این شهر از ردیف های اعتباری استان و ملی برخوردار و زمینه تکمیل آن فراهم شود و آرزوی دیرینه مردم محروم جنوب خراسان برآورده شود. ح.ج 103/13/ م ا/01
۰ نفر