۱۶ خرداد ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 6899205
T T
۰ نفر
یک مقام مسوول :پنج میلیارد و 428 میلیون ریال به بخش کشاورزی آذربایجان غربی اختصاص یافت # ارومیه ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 16/03/78 داخلی. اقتصادی. کشاورزی. توسعه رئیس سازمان کشاورزی آذربایجان غربی گفت : برای اجرای طرحهای کشاورزی استان امسال پنج میلیارد و 428 میلیون ریال اعتبار اختصاص یافت.
مهندس کاظم جمشیدی روز یکشنبه در یک گفت و گوی مطبوعاتی افزود : این اعتبارات صرف اجرای نزدیک بـه پنجاه پـروژه در بخش آب و خاک ، زراعت ، باغبانی ، ایجاد مراکز خدمات روستائی و ترویج آموزش می شود.
وی تولید محصولات زراعی و باغی استان را دو میلیون و نهصد هزار تن در سال اعلام کرد و اظهار داشت : دو میلیون و 165 هـزار تـن از ایـن میزان محصولات زراعی و بقیه محصولات باغی است.
مهندس جمشیدی افزود: سالانه افزون بر 608 هزار تن گندم ، 562 هزار تن چغندر قند ، 558 هزار تـن یونجه ، 75 هزار تن جو ، 36 هزار تن نخود در آذربایجان غربی بعمل می آید که بخشی از آن مازاد بر نیاز استان می باشد.
وی میزان سیب درختی تولیدی استان را 566 هزار تن و انگور را 156 هزار تن در سال ذکـر کرد و افزود : آذربایجان غربی در تولید سیب درختی مقام اول و در انگور نیز مقام پنجم در کشور را دارد.
رئیس سازمان کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به بروز خشکسالی های ممتد در چهار سال گذشته خواستار اجرای طرحهای سدسازی و مهار آبهای سطحی در استان شد.
وی گفت : به رغم خشکسالی شدید امسال مزارع آبی استان در وضعیت مناسبی قرار دارند ولی مزارع دیم با کاهش شدید تولید روبرو خواهند شد.
از مجموع یک میلیون هکتار زمین قابل کشت در آذربایجان غربی 340 هزار هکتار بصورت آبی و بقیه بصورت دیم کشت می شود.
از مجموع زمینهای دیمی استان امسال نزدیک به 300 هزار هکتار زیر کشت گندم رفته است که پیش بینی می شود در مقایسه با سالهای گذشته محصول کمتری استحصال شود.
۰ نفر