۶ مهر ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 6906661
T T
۰ نفر
.به نوشته فوکوس، هند در 50 سال آینده پرجمعیت ترین کشور دنیا می شود.
# بن، خبرگزاری جمهوری اسلامی 6/7/78 به نوشته هفته نامه آلمانی فوکوس، هند که در حال حاضر با یک میلیارد جمعیت، دومین کشور پرجمعیت جهان محسوب می شود، در سال 2050 پرجمعیت ترین کشور جهان خواهد شد.
فوکوس در شماره جدید خود در ارتباط با جمعیت کنونی و آینده جهان می نویسد، جمعیت هند در سال 2050 میلادی به یک میلیارد و 529 میلیون نفر خواهد رسید.
چین در حال حاضر با یک میلیارد و 261 میلیون نفوس، پرجمعیت ترین کشور جهان است ولی به جمعیت آن در سال 2050 میلادی یک میلیون و 478 میلیون نفر افزوده خواهد یافت .
به نوشته فوکوس، جمعیت کنونی جهان بالغ بر 6 میلیارد نفر است که در سال 2050 میلادی احتمالا به 9/8 میلیارد نفر افزایش خواهد یافت .
بر اساس این گزارش، نرخ رشد جمعیت در کشورهای صنعتی در حال حاضر صرفا 1/0 درصد است در حالی که در کشورهای در حال توسعه، 7/1 درصد محاسبه شده است .
فوکوس میفزاید، غزه با 4/4 درصد، عمان با 9/3 درصد، چاد با 3/3 درصد، کرانه باختری رود اردن با 3/3 درصد و کنگو با 2/3 درصد، بیشترین نرخ افزایش رشد جمعیت در جهان را بخود اختصاص داده اند.
به نوشته این مجله، زنان نوار غزه در حال حاضر هر کدام بطور متوسط 7 کودک و زنان کنگو نیز 6/6 فرزند دارند.
در این گزارش با اشاره به روش های مختلف پیشگیری از بارداری آمده است ، در سال 1950 میلادی، هر زن ساکن کشورهای در حال توسعه بطور متوسط 2/6 فرزند و زنان کشورهای صنعتی بطور متوسط هر کدام 8/2 کودک داشتند.
بر اساس این گزارش، در سال 2000 میلادی، برای هر زن ساکن کشورهای در حال توسعه، فقط 3/3 کودک و برای زنان کشورهای صنعتی نیز هر کدام 6/1 فرزند، محاسبه شده است .
به نوشته فوکوس، در سال 2050 میلادی هر زن ساکن کشورهای در حال توسعه صاحب 1/2 فرزند و هر زن کشور صنعتی بطور متوسط دارای 8/1 کودک خواهد شد.
بر اساس این نوشته، از ماه سپتامبر سال گذشته میلادی تاکنون، جمعیت جهان 82 میلیون نفر افزایش یافته که با تعداد جمعیت آلمان برابر است .
در این گزارش، رشد جمعیت در کشورهای ایران، ترکیه، برزیل، آرژانتین، چین، بنگلادش ، هند، ویتنام، تایلند، اندونزی، سریلانکا، لبنان، زیمبابوه، آفریقای جنوبی کره جنوبی، کره شمالی، یک تا 9/1 درصد اعلام شده است .
به نوشته فوکوس، کشورهای آلمان، روسیه، بلاروس ، اوکراین، رومانی، اسلواکی، جمهوری چک ، بلغارستان و مجارستان با کاهش جمعیت مواجه هستند.
رشد جمعیت در کشورهائی چون نیکاراگوئه، چاد، نیجریه، مالی، کنگو، عمان، عربستان سعودی، نوار غزه و اریتره بالغ بر 3 درصد و یا بیشتر و در کشورهائی چون مکزیک ، السالوادور، کلمبیا، پرو، سنگال، الجزایر، بورکینافاسو، سودان، مصر، اتیوپی، اوگاندا، کنیا، تانزانیا، کامرون، سوریه، عراق، افغانستان، پاکستان، نپال، مالزی و فیلیپین 2 تا 9/2 درصد است .
رشد جمعیت در کشورهای آمریکا، کانادا، کوبا، اوروگوئه، اسپانیا، فرانسه، بلژیک، انگلستان، ایرلند، هلند، ایتالیا، اتریش، سوئیس، اسلوونی، کرواسی، بوسنی هرزه گوین، لهستان، مولداوی، ارمنستان، قزاقستان، ژاپن، تایوان، نیوزیلند و استرالیا، صفر تا 9/0 درصد است .
در خاتمه این گزارش آمده است، در حال حاضر جمعیت دنیا بالغ بر 6 میلیارد نفر است و هر زن بطور متوسط صاحب 7/2 کودک است .
۰ نفر