۱۸ بهمن ۱۳۷۸، ۰:۰۱
کد خبر: 6915352
T T
۰ نفر
راهکارهای توسعه صادرات به قاره آفریقا در اتاق تعاون بررسی شد # تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 18/11/78 داخلی.اقتصادی.تعاون راهکارهای توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی ایران به قاره آفریقا در نشست یکشنبه شب مسوولان شرکت های تعاونی با مقام های وزارت امور خارجه و گمرک در اتاق تعاون، بررسی شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق تعاون جمهوری اسلامی ایران، دبیرکل اتاق تعاون، کشـورهای آفریقایی را بازار خوبی برای کالاهای ایران دانست و بر لزوم توجه به بازار بزرک آفریقا تاکید کرد.
محمدرضا رمضانی گفت:اتاق تعاون آماده است با همکاری وزارت امور خارجه و گمرک جمهوری اسلامی ایران زمینه حضور فعال بازرگانان و صاحبان سرمایه در این قاره را فراهم کنند.
در این مراسم احمد کنعانی دبیر شورای عالی آفریقایی وزارت امورخارجه چشم انداز ارتباط تجاری و بازرگانی با آفریقا را مثبت ارزیابی کرد.
وی گفت: سفرای ایران در کشــورهای آفریقایی با رایزنی های گسترده موفق به ایجاد زمینه لازم برای گســترش روابط تجاری و اقتصـادی با این کشــورها شده اند و شرایط برای حضور پایدار کالاهای ایرانی در این بازارها مهیا شـده است.
کنعانی با اشاره به ایجاد بانک اطلاعات جامع معرفی توانمندی های بازار آفریقا ابراز امیدواری کرد، با بهره برداری از این بانک اطلاعات شـرایط آسان برای ارتباط با بازار افریقا فراهم شود.
محمدحسن افشار مدیرکل امور بین الملل گمرک نیز با اشاره به وجود 53 کشور در آفریقا بر لزوم بررسی امکانات این کشورها با استفاده از امکانات اتاق های بازرگانی و تعاون و مرکز توسعه صادرات تاکید کرد.
وی گفت: با توجه به ظرفیت های مختلف کشورهای آفریقایی لازم است،در وهله اول چند کشور به عنوان کشورهای هدف صادراتی تعیین و بعد از تاســیس دفاتر نمایندگی نسبت به امکان سنجی در کشورهای همجوار و بررسی فعالیت رقبای تجاری در آفریقا اقدام شود.
افشار تسهیلات گمرک جمهوری اسلامی ایران برای صادرات را گسترده خواند و گفت: گمرک تشریفات مربوط به صادرات کالا را در کمتر از 2 ساعت انجام می دهد و صادرکنندگان کالا به افریقا نیز می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
20 / 120 / / 13
۰ نفر