۲۲ مهر ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6931095
T T
۰ نفر

گزارش فائو درباره افزایش گرسنگی در جهان

۲۲ مهر ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6931095
گزارش فائو درباره افزایش گرسنگی در جهان # رم ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 22/07/77 به گزارش سازمان خواروبار و کشاروزی ملل متحد (فائو) در سال جاری میلادی میزان گرسنگی در میان مردم جهان در مقایسه با سال قبل افزایش قابل توجهی یافته است.
فائو روز چهارشنبه با انتشار گزارشی اضافه کرد که در سال جاری میلادی میزان گرسنگی در جهان نسبت به سال 1997 ، بیش از 17 درصد افزایش داشته است.
به گزارش سازمان خواروبار و کشاروزی ملل متحد، از جمله عوامل منفی در افزایش گرسنگی و سوء تغذیه در جهان سیلاب ها، خشکی ناشی از پدیده ال نینو در افریقا و آسیا، بحران اقتصادی در جنوب شرق آسیا و جنک های داخلی در افریقا و کوزوو بوده است.
فائو میزان کمک های غذایی ماهانه خود برای 8/1 میلیون تن از مردم سودان را در سال جاری ده برابر افزایش داده است.
در سال جاری فائو همچنین در بنگلادش عملیات گسترده کمک رسانی به 19 میلیون نفر را که بر اثر سیل بی خانمان شده بودند به اجرا گذاشت.
علاوه بر این ، فائو امسال برای اولین بار به علت وقوع سیل در چین اقدام به کمک رسانی به مردم کرد.
فائو در پایان گزارش خود افزود که در جهان 800 میلیون تن از گرسنگی و سوء تغذیه رنج می برند. این سازمان از جامعه بین المللی درخواست کرد تا با کمک به مردم گرسنه جهان ، در سال آینده از تعداد آنها بکاهد.
سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد این گزارش را به مناسبت فرا رسیدن 16 اکتبر که " روز جهانی گرسنگی " نامگذاری شده است، منتشر کرد.
۰ نفر