۲۳ آبان ۱۳۷۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6933109
T T
۰ نفر
مخالفت حزب حاکم لیبرال دمکرات ژاپن با کاهش نرخ مالیات # توکیو ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 23/08/77 " یوشیرو موری " دبیرکل حزب حاکم لیبرال دمکرات ژاپن اعلام کرد: بسیاری از اعضاء حزب حاکم با کاهش نرخ مالیات مستقیم از 5 به 3 درصد مخالفند.
حزب لیبرال به رهبری " ایچیرو اوزاوا" که در زمره احزاب مخالف دولت است هفته پیش خواسته بود تا برای بهبود اقتصادی کشور، نرخ مالیاتها به 3 درصد کاهش یابد.
" کیزو ابوچی " نخست وزیر ژاپن که رهبری حزب لیبرال دمکرات را بر عهده دارد برای افزایش قدرتش در مجلس می کوشد تا با حزب لیبرال ائتلاف کند که انتظار می رود موضوع کاهش مالیاتها از سیاستهای کلیدی برای رسیدن به این ائتلاف باشد.
سازمان برنامه ریزی ژاپن پیشتر اعلام کرده بود که افزایش مالیات از 3 به 5 درصد که از 12 فروردین ماه سال گذشته در ژاپن به مرحله اجرا گذاشته شده است، کلید بروز رکود اقتصاد در کشور می باشد.
دولت ژاپن پیش از اجرای این طرح گفته بود که کشور در حال رونق اقتصادی است و افزایش مالیات برمصرف،تاثیری بر روند رو به رشد اقتصادی کشورندارد.
گزارش سازمان برنامه ریزی اقتصادی ژاپن حاکی است که افزایش میزان مالیات بر مصرف موجب کاهش تقاضای مردم ژاپن برای خرید شده که این موضوع علت اصلی رکود اقتصادی است.
دولت ژاپن در بودجه امسال برای ایجاد رونق دوباره اقتصادی افزون بر 16 تریلیون برای تزریق به بازار در نظر گرفته است که حدود 4 تریلیون ین ان بصورت کاهش در امدهای مالیاتی پیش بینی شده است.
۰ نفر