۲۵ دی ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6959854
T T
۰ نفر

ارزش پول رایج هند به پایین ترین سطح خودرسید

۲۵ دی ۱۳۷۶، ۰:۰۱
کد خبر: 6959854
ارزش پول رایج هند به پایین ترین سطح خودرسید # دهلی نو خبرگزاری جمهوری اسلامی 25/10/76 نرخ برابری روپیه هند در برابر دلار آمریکا به پایین ترین سطح خود تاکنون رسید و هر دلار آمریکا در مقابل 27/40 روپیه معامله شد.
معامله گران ارز به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفتند: نرخ برابری دلار آمریکا اوایل روز چهارشنبه معادل 94/39 روپیه بود ولی ساعاتی بعد بطور ناگهانی از مرز چهل روپیه گذشت.
به گفته این معامله گران ، هجوم شرکتها برای خریداری دلار باعث شد تا نرخ برابری دلار در مقابل روپیه در اواسط روز چهارشنبه به پایین ترین حد خود یعنی 27/40 روپیه برسد.
منابع رسمی نیز گفتند: بانک مرکزی هند به منظور کنترل نرخ برابری روپیه مداخله کرده و در مجموع یکصد میلیون دلار را به بازار عرضه کرد که درنتیجه نرخ برابری دلار در هنگام بسته شدن بازار به 16/40 کاهش یافت.
"مونتیک سینک اهلووالیا" دبیر وزارت دارایی هند در واکنش به سقوط ارزش برابری روپیه گفت: بانک مرکزی بازار را تحت نظر دارد و دولت از این تحول ناگهانی نگران نخواهد شد.
وی افزود : در چند روز اخیر نرخ برابری دلار آمریکا در برابر تمام ارزها افزایش یافته است .
معامله گران ارز در دهلی نو عقیده دارند اگر بانک مرکزی به مداخله جدی نپردازد ظرف چند روز آینده نرخ برابری دلار به 43 روپیه افزایش خواهدیافت.
یک بازرگان به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت : ناتوانی بانک مرکزی و بانک دولتی هند در تامین ارز مورد تقاضا در هند ، در روزهای آینده موجب کاهش بیشتر ارزش برابری روپیه خواهد شد.
وی افزود: مسئله اساسی که بازار ارز هند با آن مواجه است ، کمبود ذخایر دلار می باشد زیرا درحال حاضر ورود ارز به کشور به دلایل مختلف متوقف شده است .
این بازرگان گفت: درحالیکه این وضعیت در نرخ برابری ارز تاثیر دارد ولی مسایل روانی و نیز تحولات سیاسی داخلی نیز در سقوط نرخ ارزش برابری روپیه
۰ نفر