۱۸ آبان ۱۳۷۳، ۰:۰۱
کد خبر: 7010895
T T
۰ نفر
امیرنشین امارات پروژه مایع گردانی گاز را اجرا می کند # تهران - خبرگزاری جمهوری اسلامی 18/8/73 امیرنشین امارات اخیرا پروژه عظیم مایع گردانی گاز را که سوددهی زیادی برای این امیرنشین دارد/ اجرا کرد و در نظر دارد میزان درآمد گاز خود را به شدت افزایش دهد و خود را در لیست تولیدکنندگان عمده گاز طبیعی مایع شده در جهان قرار دهد.
خبرگزاری کشور فرانسه از ابوظبی صمن اعلام این خبر گزارش داد هزینه اجرای پروژه مذکور یک میلیارد دلار بود ودر رابطه با نصب بزرگترین خط تولید در جهان است .با اجرای این پروژه / میزان تولید گاز مایع در واحد مایع گردانی گاز در جزیره داس دو برابر شده و به قریب پنج میلیون تن در سال رسیده است .
امیر نشین امارات چهارمین ذخیره بزرک گاز در جهان را دارا می باشد و میزان ذخایر گاز آن 79/5 تریلیون متر مکعب معادل 193 تریلیون فوت مکعب بر آورد شده است . بزرگترین ذخیره گاز جهان در کشورهای مستقل جامعه مشترک المنافع قرار دارد . ایران و قطر در مقام دوم و سوم و سپس امیر نشین امارات در ردیف چهارم لیست قرار دارد.
گاز طبیعی مورد نیاز این پروژه را کمپانی عملیات نفتی دریایی ابوظبی /ادما اوپکو/تامین می کند که اکثر میادین برون ساحلی در امیر نشین ابوطبی را در کنترل دارد.
۰ نفر