۳ بهمن ۱۳۷۳، ۰:۰۱
کد خبر: 7014278
T T
۰ نفر

پایان اجلاس شورای وزیران اکو

۳ بهمن ۱۳۷۳، ۰:۰۱
کد خبر: 7014278
پایان اجلاس شورای وزیران اکو # عشق اباد خبرگزاری جمهوری اسلامی 3/11/73 پنجمین اجلاس شورای وزیران اکو روز دوشنبه به کار خود در عشق اباد پایتخت ترکمنستان پایان داد .
در پایان این نشست سه روزه وزیران خارجه با تضویب موافقت های مختلف و تعیین دستور کار اجلاس اتی سران اکو در اسلام اباد توافق کردند که اجلاس بعدی وزیران خارجه و سران اکو در ازبکستان برگزار شود .
در این اجلاس همچنین طرحهای چهارگانه هواپیمائی کشتیرانی بانک و بیمه تضویب شد .
تصویب موافقت نامه های حمل ونقل تجاری تسهیلات روادید برای بازرگانان موافقت نامه کشتیرانی اکو اسناد اکوایر اساسنامه موسسه فرهنگی اکو و اساسنامه بنیاد علمی اکو از جمله دیگر مصوبات نشست شورای وزیران اکو است .
از دیگر مضوبه های شورای وزیران تضویب اساسنامه کالج بیمه اکو طرح جامع منطقه ای کنترل مواد مخدر و تضویب تقویم حدود 40 برنامه سال اینده اکو بود .
در نشست شورای وزیران همچنین برگزاری سومین اجلاس سران اکو در 23 و 24 اسفندماه سال جاری در پاکستان مورد تائید قرار گرفت .
شورای وزیران اکو نیاز به ایجاد گروه خبرگان برای بررسی مجدد عهدنامه ازمیر و تجدید ساختار اکو را مورد تائید قرار دادند .
این گروه با توجه به نتایج سمینار راههای تقویت اکو و تجارب سایر سازمانهای بین المللی به این مسئله خواهند پرداخت .
وزیر امور خارجه ایران در پایان نشست شورای وزیران با تشکر از میزبانی ترکمنستان برای این اجلاس مهم دیدگاههای عشق اباد در قبال زمینه های همکاری و توسعه سازمان اکو را مورد تقدیر قرار داد .
علی اکبر ولایتی همچنین با قدردانی از فعالیت کمیته های مختلف و نظارت و فعالیت شمشاد احمد دبیرکل اکو نسبت به اجرای طرحها و مصوبات و برنامه های سال اتی این سازمان ابراز خرسندی کرد .
وی گفت از عوامل مهم همکاری سازنده و موفقیت طرحها و پروژه های تصویب شده وجود مشترکات فراوان میان کشورهای عضو است و این طرحها در اینده اثار ثمر بخشی را برای منطقه در پی خواهند داشت .
۰ نفر