۲۹ فروردین ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7104930
T T
۰ نفر
مقاله محققین ایرانی نخستین باردر نشریه بین المللی پلیمر منتشر می شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/01/29 علمی آموزشی.انتشار مقاله محققین ایرانی.دانشگاه صنعتی اصفهان اصفهان- مقاله محققان ایرانی برای نخستین بار در نشریه بین المللی و معتبر science polymer in progress منتشر می شود.
به گزارش ایرنا، مقاله پروفسور 'شادپور ملک پور' از دانشمندان بین المللی شیمی کشور و دکتر 'زهرا رفیعی ' از دانش آموختگان دانشگاه صنعتی اصفهان برای انتشار در مجله تخصصی science polymer in progress پذیرفته شده و بزودی منتشر می شود.
بر اساس گزارش موسسه انتشارات ' السوایر ' ( Elsevier( این اولین مقاله تخصصی محققان ایرانی است که برای انتشار در این نشریه معتبر پذیرفته شده است.
مجله science polymer in progress در زمینه علم پلیمر از سال 1967 منتشر می شود و با ضریب تاثیر 753/23 IF یکی از معتبرترین مجلات علمی دنیا در این رشته است .
این نشریه کلیه پیشرفته های روز دنیا که در زمینه علم پلیمر توسط نویسندگان شناخته شده بین المللی بدست آمده است را به چاپ می رساند.
به گزارش پایگاه اینترنتی دانشگاه صنعتی اصفهان، پروفسور شادپور ملک پور در این زمینه گفت: یک روش جدید در علوم و فناوری پلیمر با استقاده از مایعات یونی و تابش ریزموج ها بدست آمده که یک روش سریع و دوستدار محیط زیست است.
وی افزود: ماهیت مایعات یونی آنها را گزینه مناسبی برای جذب تابش ریزموج کرده است که همین عامل باعث می شود سرعت واکنش های پلیمرشدن بشدت افزایش پیدا کند.
به گفته وی، در دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان از این تکنیک جدید برای تهیه پلیمرهای فعال نوری بر پایه آمینو اسیدهای طبیعی استفاده شده است که پلیمرهای حاصله پتانسیل استفاده در جداسازی مخلوطهای راسمیک در ستون های کروموتوگرافی در دمای بالا را دارند.
وی استفاده از این نوع پلیمرها را در صنعت یک تحول جدی خواند و افزود: یکی از پرکاربردترین موارد مصرفی این پلیمرهای سبز، توانایی استفاده از آن در صنعت داروسازی برای جداسازی مواد دارویی است.
ملک پور تصریح کرد: از این پلیمرهای زیست تخریب پذیر می توان برای مقاوم سازی ظروف یکبار مصرف نیز استفاده نمود.
استاد دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان این دستاورد علمی را یک جهش بزرگ در علم پلیمر خواند که طی مدت شش سال تحقیق و تلاش گروه پژوهشی پلیمر این دانشگاه حاصل شده است و همچنان برای رسیدن به نتایج بهتر ادامه دارد ملک پور تاکید کرد: این فناوری توسط محققان ایرانی برای اولین بار در دنیا مطرح می شود و با انتشار آن در این مجله بین المللی ، محققان دنیا از اطلاعات آن برای پیشرفت علم استفاده خواهند کرد.
تاکنون از این دستاورد علمی بیش از 30 مقاله به همراه نوآوری و اختراع به ثبت رسیده است.
combination using technology and science polymer in developments New irradiation microwave and liquids ionic of عنوان مقاله یادشده است.
7148/1042 شماره 084 ساعت 13:39 تمام
۰ نفر