۲۹ خرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7117169
T T
۰ نفر
12تیرماه به عنوان روز مقاومت مردم هرمزگان نامگذاری شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/03/29 سیاسی.نظامی.سپاه امام سجاد.هرمزگان بندرعباس- جانشین سپاه امام سجاد (ع)گفت: 12 تیرماه سالروز سقوط هواپیمای مسافربری ایرباس ایران بوسیله آمریکا در آبهای خلیج فارس به عنوان روز مقاومت مردم هرمزگان انتخاب و نامگذاری شد.
سرهنگ موسی مولاپرست،یکشنبه در مصاحبه ای اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: از آنجایی که هر یک از استان ها بایستی یک روز را به عنوان روز مقاومت مردم آن استان معرفی کنند، سالروز به شهادت رساندن بیش از290 مسافر و کادر پروازی هواپیمای ایرباس بدست آمریکا، بوسیله اعضای این ستاد به عنوان این روز انتخاب شد.
جانشین سپاه امام سجاد هرمزگان گفت:با موافقت اعضای شرکت کننده در جلسه ستاد استانی که یکشنبه در استانداری تشکیل شد موافقت شد که روز12تیر به عنوان روز مقاومت مردم هرمزگان معرفی شود.
دوازدهم تیرماه سال 67 خورشیدی هواپیمای ایرباس ایران که از بندرعباس عازم دوبی بود بر فراز آبهای خلیج فارس و در نزدیکی جزیره هنگام مورد هجوم یگان های دریایی متجاوز آمریکایی قرار گرفت و سقوط کرد.
این هواپیما که با موشک های شلیک شده از ناو جنگی وینسنس مورد حمله عمدی نیروی متجاوز آمریکایی قرار گرفت حامل 290 مسافر شامل 156مرد، 53زن، 57 کودک2تا12ساله ، هشت کودک زیر دو سال و خدمه پروازی بود که شهید شدند.
با توجه به مجهز بودن ناوجنگی وینسنس به پیشرفته ترین فن آوری های راداری و رایانه ای و مشخص بودن نوع هواپیمای درحال پرواز، ثابت شد که احتمال اشتباه وجود نداشته و این اقدام کاملا خصمانه بوده است.
با همه این مسائل، مقامهای وقت آمریکا پس از چندی در توهینی آشکار به ملت ایران،مدال شجاعت برگردن ناخدای این ناو انداختند.
با گذشت سال ها از این فاجعه انسانی ، محققان، خبرنگاران و حتی عده ای از ژنرال های بازنشسته آمریکایی با بررسی اسناد و تصاویربه جای مانده از این جنایت جنگی، دروغ بودن ادعای مقامات آمریکایی درباره اشتباهی بودن حمله به این هواپیما را به دفعات مکرر اثبات کردند.
از سال 67 تاکنون هر ساله روز 12 تیرماه مراسمی با حضور مسوولان کشوری و لشکری و خانواده شهدا در شهر بندرعباس و محل شهادت مسافران هواپیمای ساقط شده بوسیله نیروی دریایی آمریکا برگزار می شود.ک/2 512/668 شماره 045 ساعت 12:14 تمام
۰ نفر