۵ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7118534
T T
۰ نفر

کارخانه سبلان پارچه اردبیل دوباره فعال شد

۵ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7118534
کارخانه سبلان پارچه اردبیل دوباره فعال شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/05 اقتصاد.داخلی.صنعت.سبلان پارچه اردبیل - مدیرکل صنایع و معادن اردبیل از فعال شدن دوباره کارخانه سبلان پارچه پس از حدود پنج سال تعطیلی خبر داد .
محمد ملاطفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فاز اول این کارخانه شامل واحد ریسندگی فعال شده و هم اکنون 100 نفر در این کارخانه اشتغال یافته اند .
وی ابراز امیدواری کرد که فازهای دیگر این کارخانه نیز بزودی فعال شده و این واحد نساجی به ظرفیت تولیدی خود دست یابد .
ملاطفی گفت: این کارخانه با نام جدید شرکت آرتا تجارت زرین به فعالیت خود ادامه خواهد داد .
سید حسین صابری استاندار اردبیل نیز در جلسه شورای اشتغال ، سرمایه گذاری و آمایش صنعتی استان اردبیل با اشاره به راه اندازی مجدد سبلان پارچه تاکید کرد مشکلی در تامین مواد اولیه این کارخانه وجود ندارد .
وی افزود: کشت پنبه برای تامین مواد اولیه این کارخانه و دیگر واحدهای نساجی تا 40 درصد در منطقه مغان افزایش یافته است.
مدیرعامل کارخانه سبلان پارچه آبان ماه پارسال در گفت وگویی با ایرنا ظرفیت تولید این واحد تولیدکننده پوشاک را حدود 200 میلیون قطعه لباس در سال ذکر کرده بود .
به گفته وی ، این ظرفیت تولید طی 12 ماه پس از شروع تولید مجدد ، مطابق برنامه ریزی صورت گرفته بدست خواهد آمد و پس از رسیدن کارخانه به ظزفیت تولیدی پیش بینی شده تا 16 هزار نفر در این واحد اشتغال خواهند یافت.
وی محصولات کارخانه سبلان پارچه را جین، کتان، انواع کشباف، لباسهای کاموایی و تی شرت برشمرد و گفت: نزدیک به 85 درصد پوشاک یک فرد به غیر از لباس های لوکس در این کارخانه تولید خواهد شد.
وی روش تولید در این کارخانه را چهار شیفته دانسته و افزوده بود : با این روش کارخانه تحت هیچ عنوانی تعطیلی نخواهد داشت ضمن اینکه قدرت رقابت به سبب افزایش شمارگان تولید ، بالا خواهد رفت.
وی سپس در مورد تاریخچه کارخانه سبلان پارچه گفته بود: این کارخانه حدود 3 5. سال پیش با سرمایه ای حدود 250 میلیارد تومان توسط محمود احمد ی نژاد رییس جمهور در اردبیل افتتاح شد اما به دلیل مشکلات مدیریتی موسس این کارخانه و همچنین اختلافاتی که وی با بانک تجارت بعنوان بانک عامل داشت، سبلان پارچه به زمین خورد و نتوانست حداقل به 30 درصد ظرفیت خود برسد.
8124/530/ 1645 شماره 036 ساعت 11:18 تمام
۰ نفر