۷ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7119098
T T
۰ نفر

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی:

۷ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7119098
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی: 149 میلیارد و 435 میلیون ریال اموال متروکه به فروش رسید ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/07 اقتصاد.اقتصاد دارایی.اموال تملیکی اراک - معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی کشور میزان فروش اموال منقول و غیرمنقول و متروکه توسط این سازمان را در سه ماهه نخست امسال 149 میلیارد و 435 میلیون ریال اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، اردشیر محمدی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در اراک افزود: یکی از اقدامات حاکمیتی سازمان اموال تملیکی در سه ماهه نخست امسال اعاده یک هزار و 250 میلیارد ریال کالاهای متروکه شده شامل مواد اولیه، واسط و پایه تولید و صنعت بوده که به دلایل مختلف شامل ناقص بودن اسناد و یا کمبود نقدینگی از گمرکات به این سازمان داده شده بود و با تقاضای بازگشت آن به چرخه تولید موافقت شد.
وی با بیان اینکه امسال دو مرحله مزایده عمومی توسط این سازمان برگزار شد ، ادامه داد: یکی از سیاستهای کلان اموال تملیکی ارائه خدمات مزایده کالایی در سیستم الکترونیک است که به این روش مشتریان دسترسی روان و با سرعت بالا به مزایده ها را داشته و در وقت و هزینه های آنها نیز صرفه جویی می شود.
مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی کشور اضافه کرد: تحقق این مهم در سال جهاد اقتصادی با هدف روان سازی و کیفیت بخشی به مزایده ها دنبال شده و تاکنون سه مزایده به روش الکترونیک برگزار شده که با استقبال مشتریان همراه بوده است.
محمدی با بیان اینکه پارسال 11 مزایده عمومی در کشور برگزار شد، عنوان داد: در این مزایده ها 860 میلیارد ریال اموال منقول بفروش رسیده و میزان فروش اموال غیرمنقول نیز 180 میلیارد ریال بوده است.
وی خاطر نشان کرد: برآورد این سازمان برای فروش اموال منقول و غیرمنقول در سال جاری دو هزار میلیارد ریال است.
مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی کشور بیان کرد: سه هزار تن انواع کالا به ارزش 122 میلیارد ریال پارسال در قالب کالاهای سریع الفساد در کشور معدوم شده است.
محمدی تنوع کالاهای سریع الفساد منهدم شده را شامل مواد غذایی، لوازم بهداشتی و آرایشی، دارو و البسه مستعمل عنوان کرد.
وی اظهار داشت: این سازمان بنا به رسالت حاکمیتی هیچ کالای سریع الفسادی را بدون مجوزهای بهداشتی، استاندارد و دارویی به مزایده نمی گذارد و در صورتی که این کالاها مغایر با شئونات فرهنگی و مذهبی و یا مخل سلامت و بهداشت جامعه باشد به سرعت معدوم می شود.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی مصالحه با وثیقه گذاران املاک را یکی از خدمات سازمان اموال تملیکی دانست و توضیح داد: پارسال 82 درصد از وثایق تملیکی دولت که فروش آن ها به این سازمان سپرده شده بود با مصالحه وثیقه گذاران همراه شد.
محمدی گفت: در روش مصالحه با وثیقه گذاران در املاک با تسهیلات ویژه 20 درصد قیمت ملک به صورت نقدی و مابقی در اقساط سه ساله گرفته می شود.
وی با بیان اینکه استان مرکزی در رتبه یازدهم کشور در فروش اموال تملیکی است، افزود: استانهای تهران، هرمزگان و فارس پارسال به ترتیب بیشترین فروش را در اموال منقول و غیرمنقول تملیکی کشور داشته اند.
مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی کشور از آمادگی این سازمان برای فروش اموال مازاد حوزه دولتی خبر داد و گفت: مقدمات این موضوع در حوزه وزارت اقتصاد و دارایی در دست بررسی است و در صورتی که تمهیدات و محمل قانونی کار مهیا باشد در این حوزه ورود خواهیم کرد.
محمدی افزود: در صورت نبود ظرفیت های موجود قانونی مراتب برای ایجاد سازوکار لازم قانونی از طریق مجلس دنبال خواهد شد.
وی اعلام کرد: در سفر یک روزه به اراک با هدف تقویت زیرساخت های سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان مرکزی در مذاکره شفاهی با استاندار مرکزی قول مساعدت ساخت انبار برای این سازمان گرفته شد.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: در دیدار با استاندار مرکزی ساخت انباری با زیربنای یک هزار متر مربع با پیش بینی اعتبار شش میلیارد ریال مورد توافق واقع شده که قرار است نیمی از هزینه های آن از طریق سازمان اموال تملیکی کشور و نیم دیگر از منابع اعتباری استانی تامین شود.
د.ک/3 560/507 شماره 165 ساعت 17:30 تمام
۰ نفر