۵ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7124456
T T
۰ نفر
استان اصفهان در جذب و نظارت بر سرمایه گذاری خارجی رتبه سوم کشوری را کسب کرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/05/05 اقتصاد.سرمایه گذاری خارجی.مقام سوم اصفهان- معاون سیاسی و امنیتی استاندار اصفهان گفت: این استان در سال 89 در جذب و نظارت بر سرمایه گذاری خارجی رتبه سوم کشوری را کسب کرده است.
محمد مهدی اسماعیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سازمان سرمایه گذاری خارجی هر سال بر اساس شاخصهای موجود عملکرد حوزه سرمایه گذاری کشوررا احصاء می کنند.
وی با بیان اینکه در کل کشور شاهد رشد 124 درصدی سرمایه گذاری خارجی در سال 89 نسبت به سال 88 بودیم، ادامه داد: در استان اصفهان نیزشاهد روند روبه رشد این امر بودیم و این استان رتبه سوم را در جذب و نظارت بر سرمایه گذاری خارجی کسب کرد.
اسماعیلی تصریح کرد: هنوز ما نتوانستیم اطلاعات دقیقی از شرکتهای مختلف در سرمایه گذاری خارجی را منعکس کنیم.
وی با بیان اینکه این استان بر اساس اطلاعات موجود این رتبه را کسب کرده است، اضافه کرد: مدیریت استان برای سال 90 برنامه ریزی گسترده ای در دست اقدام و اجرا دارد.
وی از ایجاد کمیته جذب سرمایه گذاری خارجی در ستاد اجرای فرمان جهاد اقتصادی خبر داد و اظهارداشت: در این کمیته هدف گذاری استان در حوزه سرمایه گذاری مشخص شده است.
اسماعیلی یادآور شد: هدف گذاری استان در حوزه سرمایه گذاری خارجی افزایش 100 درصدی جذب سرمایه گذاری نسبت به سال 89 خواهد بود.
وی با بیان اینکه در استان اصفهان توانمندی افزایش نرخ سرمایه گذاری خارجی به صورت ملموس وجود دارد، افزود: تاکنون استفاده ویژه ای از این مزیت و ظرفیت در اصفهان نشده و در سالجاری با طرح و پروژه های بزرگ اقتصادی درصدد رشد نرخ سرمایه گذاری خارجی می باشیم.
7137/1042 شماره 032 ساعت 09:31 تمام
۰ نفر