۲۹ شهریور ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7134033
T T
۰ نفر
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل خواستار تعمیق روابط والدین دانش آموزان با انجمن های اولیا و مربیان شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/06/29 اجتماعی.داخلی.اموزش و پرورش اردبیل - نماینده ولی فقیه در استان اردبیل و امام جمعه اردبیل از مسوولان آموزش و پرورش خواست که شرایط مناسبی را برای تعمیق روابط والدین دانش آموزان با انجمن های اولیا و مربیان بیش از پیش فراهم نمایند.
به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی روز سه شنبه در دیدار مدیر کل و جمعی از مسوولان و معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان افزود: حساسیت خانواده ها و والدین در ارتباط با مسایل تربیتی دانش آموزان دارای اهمیت زیادی است.
وی اظهارکرد: ارتباط والدین با انجمن های اولیا و مربیان و حضور مستمر آنان در نشست های این انجمن باعث افزایش حساسیت آنان به موضوع تربیتی دانش آموزان می شود و شرایط مناسبی را برای تربیت فرزندان و آینده سازان این مرز و بوم فراهم می آورد.
امام جمعه اردبیل همچنین معلمان دینی و مربیان تربیتی آموزش و پرورش را ظرفیت های بسیار مطلوبی در زمینه مسایل تربیتی و پرورشی دانست و خاطرنشان کرد که باید از این افراد در فرهنگ سازی و ارتقای سطح تربیتی جامعه بیش از پیش بهره گرفت.
وی، همچنین از مسوولان اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل در ارتباط با اقدام هایی که در چند هفته اخیر به منظور بررسی علل کاهش رتبه استان اردبیل در کنکور سراسری و ارایه راهکارهای لازم برای جلوگیری از آن شروع کرده اند تقدیر کرد.
وی یادآوری کرد که کارهای خوبی در زمینه گسترش آموزش عالی و رشته های دانشگاهی در استان اردبیل انجام شده ولی انتظارها بیشتر است و به نظر می رسد که باید کارهای فرهنگی زیادی برای خانواده ها در ارتباط با تعیین رشته و محل تحصیل دانشگاهی فرزندانشان انجام شوند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، استاندار اردبیل نیز در این نشست گفت: از طریق افزایش ارتباط والدین با انجمن های اولیا و مربیان باید به خانواده های دانش آموزانی که در دو سال پایانی دبیرستان تحصیل می کنند درباره چگونگی انتخاب صحیح و مناسب رشته تحصیلی و دانشگاه مورد نظر، راه های کاهش استرس و فشارهای روانی دانش آموزان در کنکور و چگونگی منطقه بندی و قطب بندی دانشگا هها توصیه های لازم بشود.
سید حسین صابری، همچنین خواستار تشکیل کمیته ای شد تا به گونه ای برنامه ریزی نماید که حق دانش آموزان اردبیلی که اغلب با استعدادی هستند در کنکور سراسری ضایع نشود.
وی ضمن تقدیر از مسوولان آموزش و پرورش و آموزش عالی استان اردبیل از همه مسوولان و خانواده ها خواست که با همکاری و تعامل زمینه های شکوفایی بیش از پیش استعدادها و توانمندی های فرزندان این مرز و بوم را فراهم نمایند.
592/530/245 شماره 122 ساعت 14:40 تمام
۰ نفر