۲۰ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7138267
T T
۰ نفر
سینمای مستقل کودک و نوجوان در اصفهان افتتاح می شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 20/07/1390 فرهنگی.جشنواره بین المللی.فیلم کودک و نوجوان اصفهان- مدیر اجرایی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان، ازافتتاح سینمای مستقل کودکان و نوجوانان در اصفهان نخستین بار در کشور خبر داد.
به گزارش ایرنا،"سیدمجتبی شهیدی" روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این سینما همزمان با آیین آغاز به کار بیست و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان افتتاح می شود.
وی اظهار داشت: با راه اندازی این سینمای تخصصی، کودکان و نوجوانان می توانند فیلم ها و آثار سینمایی متناسب با سن و سال خود را مشاهده کنند.
وی، ایجاد فضای آموزشی برای خانواده ها و فضای تفریح را از دیگر بخشهای این سینما اعلام کرد و گفت: مکان این سینما که متعاقبا محل آن اعلام می شود، قابل دسترس و مناسب برای خانواده هاست.
وی تصریح کرد: در زمان حاضر اصفهان حتی یک سینمای کاملا استاندارد ندارد و وضعیت سینماهای این شهر به لحاظ فنی نامناسب است.
شهیدی، همچنین از دایرشدن دفتر دایمی جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان خبر داد و گفت: با راه اندازی این دفتر پس از پایان جشنواره بیست و پنجم، حرکت بلندمدت اصفهان بعنوان مرکز تولید فیلم های کودک و نوجوان در کشور آغاز می شود. مشاور شهردار اصفهان، برپایی کلاسهای آموزشی تهیه کنندگی، مستند سازی، کارگردانی و نویسندگی را با حضور اساتید برجسته این فنون از جمله برنامه های این دفتر همزمان با پایان جشنواره عنوان کرد.
مدیر اجرایی بیست وپنجمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان، با اشاره به مراسم افتتاح این جشنواره در 23 آبان ماه و مصادف با عید غدیر گفت: تلاش می شود مسایل غدیر و ولایت بعنوان جوهره این جشنواره مورد توجه قرار گیرد.
شهیدی، آماده بودن 17 تا 18 فیلم سینمایی 35 تا 90 دقیقه ای اولین بار در تاریخ سینمای ایران را از جمله تولیدات ارایه شده به دبیرخانه این جشنواره عنوان کرد.
وی آثار ارایه شده در بخش بین الملل جشنواره را 22 فیلم عنوان کرد و گفت: امسال در این بخش حدود 70 مهمان از 30 کشور خارجی حضور دارند.
وی این کشورها را شامل فرانسه، آلمان، پرتغال، ایتالیا،انگلستان،استرالیا، اندونزی، لهستان، کرواسی، بلژیک، ژاپن، کانادا، سوییس، سوئد، کلمبیا، روسیه، جمهوری چک، جمهوری آذربایجان، اوکراین، افغانستان، پاکستان،کره جنوبی، تاجیکستان، ترکیه، سوریه، بنگلادش و نروژ عنوان کرد.
وی با بیان اینکه مهمترین هدف این جشنواره،برگزاری رویدادی برای کودکان و نوجوانان با نمایش فیلم های متناسب با سن آنهاست، گفت: برای این جشنواره در حال انتخاب 30 نفر از دانش آموزان به عنوان داور هستیم که باید پنج نفر از آنها به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند.
بیست و پنجمین جشنواره بین المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان از 23 تا 27 آبان ماه سالجاری در اصفهان برگزار می شود.
510/ 607
۰ نفر