۲۹ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7139943
T T
۰ نفر
در همه سیاست گذاری ها باید به مشهد به عنوان پایتخت معنوی جهان اسلام توجه شود ............................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 29/07/1390 سیاسی.داخلی.توجه به مشهد.مشهد مشهد- امام جمعه مشهد گفت: مسوولان دولتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید در همه سیاست گذاری ها به مشهد به عنوان مرکزیت جهان اسلام و پایتخت معنوی ایران اسلامی توجه کنند.
آیت الله "سید احمد علم الهدی" در خطبه های نماز جمعه مشهد افزود: مطرح شدن مشهد به عنوان پایتخت معنوی کشور تنها مربوط به مقطع فعلی نیست بلکه در روایات ائمه معصومین از جمله پیامبر اکرم (ص) و امام رضا (ع) به این مساله پرداخته شده است.
وی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) پیش بینی می کردند روزی که مدینه به علت نفوذ استکبار و ایادی سرسپرده آنها از مرکزیت اسلام ساقط بشود، در روی کره زمین مشهد تنها نقطه ای به دلیل بارگاه منور رضوی و مصون کامل از نفوذ مستکبران از نظر استراتژیک مورد عنایت کشورهای اسلامی و شیعیان قرار می گیرد. وی بیان کرد: امام رضا (ع) نیز خطاب به دعبل خزاعی فرمودند روزگار به انتها نمی رسد تا زمانی که شهر و سرزمین توس مرکز رفت و آمد جهانی و بین المللی شیعیان قرار بگیرد.
امام جمعه مشهد افزود: مطرح شدن مشهد به عنوان پایتخت معنوی شعار نیست بلکه واقعیتی است که خود امام رضا (ع) در روایت به دعبل خزاعی به آن اشاره فرمودند و امروز این مساله در مورد این شهر مقدس عینیت یافته است. آیت الله علم الهدی گفت: امروز مسوولان کشور اعم از دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در برنامه ریزی ها و وضع قوانین به این نکته و فلسفه مورد تاکید امام هشتم و معصومین (ع) نسبت به مرکزیت این شهر برای جهان اسلام توجه داشته باشند.
وی خاطر نشان کرد: دولت و مجلس بدانند مشهد یک مرکز استان مثل سایر مراکز استان ها نیست. آیت الله علم الهدی در این زمینه یاد آور شد: طبق فرموده امام رضا (ع) و پیش بینی پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه معصومین (ع) مشهد مرکز جهان اسلام است و باید همه برنامه ریزی و سیاست گذاری ها در راستای توسعه آن باشد. وی گفت: متاسفانه مسوولان دولت و نمایندگان مجلس تاکنون در این زمینه کوتاهی کرده اند.
خطیب نماز جمعه مشهد تصریح کرد: این درست نیست وقتی در مجلس شورای اسلامی بحث مشهد به عنوان پایتخت معنوی مطرح می شود عده ای بگویند تنها مشهد شهر زیارتی ایران نیست و در کشور شهرهای زیارتی دیگری هم وجود دارد. وی اظهار داشت: این درست نیست وقتی پیامبر گرامی اسلام (ص) به مشهد به عنوان مرکزیت جهان اسلام و پایتخت معنوی تاکید داشتند، یکی از وزرا عنوان کند همه ایران حرم امام هشتم (ع) است.
آیت الله علم الهدی گفت: وقتی از مسوولان تقاضا می شود برای برنامه ریزی خاص توسعه عمرانی و توجه به مسایل زیارتی شهر مشهد به آن به عنوان مرکزیت جهان اسلام و پایتخت معنوی ایران اسلامی توجه خاص داشته باشند آنان با یک کلمه خود را توجیه کنند و یا سر خود را کلاه بگذارند و چنین بگویند که همه ایران حرم امام رضا (ع) است. امام جمعه مشهد گفت: در اصل همه کره زمین حرم ائمه معصومین (ع) است ولی مشهد از موقعیت خاصی برخوردار است و سالانه میلیون ها زایر و مجاور و تنها پارسال یک میلیون نفر زایر خارجی به این شهر سفر و به بارگاه منور رضوی مشرف شدند.
وی اضافه کرد: مسوولین دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نباید این مساله را با تعارف حل کنند و نباید مسوولین متدین و دلداده امام رضا (ع) به این اکتفا و همه توجه خود را به مشهد به تهاجم به تولیت آستان قدس رضوی و یا با گرفتن حکم خادمی حرم مطهر رضوی تمام کنند.
امام جمعه مشهد گفت: اگر فردی به عنوان یک وزیر و یا نماینده مجلس زمان مشرف شدن به حرم امام رضا (ع) عنوان کنند که السلام علیک یا اباالحسن، سلام کردنش به آن امام همام با سلام کردن یک شخصی که تنها به عنوان زایر به حرم مشرف شده، تفاوت می کند.
آیت الله علم الهدی افزود: سلام کردن مسوولان و نمایندگان مجلس به امام رضا (ع) عقبه و لازمه دارد و شما مسوولین در مقام این لازمه و عقبه سلامتان به آن حضرت تا چه اندازه ایستاده اید؟ وی اظهار داشت: تاکنون مسوولان به وعده های خود برای توسعه عمرانی و فرهنگی و رفع مشکلات زیارتی و تامین مناسب موقعیت ها و امکانات مختلف رفاه زایر در مشهد عمل نکرده اند.
آیت الله علم الهدی اضافه کرد: مشکل ترافیک معابر عمومی مشهد از جمله منتهی به حرم مطهر رضوی, زایران را با تنگناهای زیادی روبرو می کند.
وی خطاب به مسوولین دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: شما که مسوول در جمهوری اسلامی هستید باید بدانید که لازمه و قوام جمهوری اسلامی به قبه الاسلام بودن مشهد بر حسب فرموده پیامبر اکرم (ص) و امام رضا (ع) است. آیت الله علم الهدی اظهار داشت: وقتی که مسوولان دولت و مجلس به زیارت حرم حضرت ثامن الحجج (ع) مشرف می شوند، مشکلات مختلف این شهر به آنان عنوان می شود ولی وقتی آنان از اینجا بر می گردند گویی از امام رضا (ع) برگشته اند.
وی با تاکید بر اینکه این خلاف توقع مردم این دیار است, گفت: امیدواریم با استمداد از عشق به ولایت, مسوولان متدین نظام ما که همه آنها ولایتمدار و دلداده پیامبر گرامی اسلام (ص) هستند در آینده نزدیک شاهد حل همه مشکلات زیارتی و توسعه عمرانی و رفاهی زایر در ابعاد گوناگون مدیریتی مشهد باشیم. ک/2/7490/659/320
۰ نفر