۹ فروردین ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7142509
T T
۰ نفر
42 هزار مازندرانی از مناطق عملیاتی دفاع مقدس دیدن کردند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/01/09 اجتماعی.راهیان نور.سپاه کربلا.مازندران ساری - مسوول قرارگاه راهیان نور سپاه کربلای مازندران با تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه گفت: از 15 اسفند سال گذشته تاکنون 42 هزار زائر از این استان از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس دیدن کردند.
سرهنگ پاسدار احمد کوهستانی روز دوشنبه در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار ایرنا افزود: این افراد در قالب کاروان های راهیان نور به مدت پنج روز از مناطق عملیاتی رزمندگان اسلام در جنوب کشور بازدید کردند.
وی که با راهیان نور در منطقه عملیاتی دوران دفاع مقدس حضور دارد، اظهارداشت: سقف اعزام زائران مازندران به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس برای دوره جاری 40 هزار نفر تعیین شده بود اما پیش بینی می شود تا پاپان این دوره (14 فروردین ماه سالجاری ) به رقم 50 هزار نفر برسد.
وی اضافه کرد: سپاه کربلای استان، تمامی مراحل ثبت نام، سازماندهی، اعزام، ترابری، خدمات مسیر، اسکان، پذیرایی، تغذیه گرم، خدمات فرهنگی، تبلیغات، بهداشت، و درمان و برنامه های عقیدتی سفر راهیان نور زائران را اداره و مدیریت می نماید.
وی خاطرنشان کرد: حضور راویان مجرب و آموزش دیده دفاع مقدس به منظور تبیین حماسه های غرور آفرین رزمندگان دوران دفاع مقدس عاشورایی در جریان سفر معنوی راهیان نور در برنامه های سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه کربلا استان قرار دارد.
وی زیارت قبور شهدا را یکی از اعمال بسیار حسنه دینی، مذهبی، اعتقادی و فرهنگی ذکر کرد و اظهار داشت: با اعزام زائران به مناطق دفاع مقدس، مردم ولایتمدار این خطه با رشادت ها، ایثارگری ها و جانفشانی های لشکر ظفرمند و همیشه پیروز سپاه کربلا آشنا می شوند.
سرهنگ پاسدار کوهستانی با بیان اینکه استان مازندران نسبت به جمعیت سه میلیونی خود، در زمینه اعزام زائران رتبه اول را به خود اختصاص داده است ، گفت: امکانات رفاهی، خدماتی و امنیتی برای زائران در طول سفر پیش بینی شده و همه عزیران در طول سفر بیمه حوادث هستند.
وی خاطرنشان ساخت: برای هرچه بهتر برگزاری این برنامه ها، ستاد قرارگاه راهیان نور سپاه کربلای استان در قالب 9 کمیته روایتگری، روابط عمومی و اطلاع رسانی، امنیتی، بازرسی، اعزام و اسکان، بهداشت و درمان، پشتیبانی و مالی، ترابری و فرهنگی تشکیل شده است. ک/2 609/402/508 شماره 119 ساعت 13:43 تمام
۰ نفر