۲۰ تیر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7163011
T T
۰ نفر
شدت گرما هزاران مسافر را روانه شهرهای سردسیری یاسوج و سی سخت کرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/04/20 اجتماعی.گردشگری.یاسوج.گرما یاسوج - شدت گرمای هوای چند روز اخیر و تصمیم دولت مبنی بر تعطیلی در تعداد زیادی از استانهای کشور باعث شد تا هزاران خانوار برای فرار از گرمای هوا به سوی شهرهای سردسیری یاسوج و دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد روانه شوند.
به گزارش ایرنا اگر چه شهرهای یاسوج و دنا نیز از گرما بی نصیب نشده اند و شدت گرما نیز در این شهرها زیاد است با این وجود مسافران حضور در مناظر طبیعی و فرح بخش با نسیم خنک این شهرهای خوش آب و هوا را ترجیح داده اند.
ورودی شهرهای یاسوج و سی سخت مملو از خودروهای مسافرانی است که ار اقصی نقاط کشور و بویژه از خوزستان ، فارس و اصفهان در این شهرها حضور یافته اند و به دنبال جایی برای اطراق هستند.
مجموعه پارک جنگلی آبشار یاسوج ، سواحل رودخانه بشار ، پارک های ساحلی و مهرورزی ، چشمه نبانی و منطقه جنگلی مهریان در شهر یاسوج و کوهگل و چشمه میشی در شهر سیسخت در روزهای اخیر شاهد حضور هزاران مسافر است.
به گفته خبرنگاران ایرنا حتی جای سوزن انداختن در این مناطق گردشگری و تفریحی پیدا نمی شود .
میدان معلم ، پارک بزرگ ساحلی و مهرورزی در جوار رودخانه بشار به خنکگاه مسافران بخضوص در ایام عصر تبدیل شده است رودخانه طویل و زیبای بشار که یاسوج را به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم کرده است و به گفته کارشناسان درصورت توجه مسوولان می تواند از رودخانه زاینده رود اصفهان نیز زیباتر باشد نسیم خنک و دلنوازی را نثار چهره مسافران می کند.
شهردار یاسوج گفت: حضور مسافران و گردشگران به شهر یاسوج طی دو سال اخیر بویژه در تابستان امسال به اوج رسیده است و امکانات شهرداری نیز جوابگوی نیاز این خیل انبوه مسافران نیست.
محمد بهرامی در گفت و گو با ایرنا افزود: اگر در سالهای اخیر تلاش زیادی برای ایجاد زیرساختهای گردشگری یاسوج شده و میزان امکانات نسبت به سابق نیز افزایش زیادی پیدا کرده است اما این امکانات تنها جوابگوی شهروندان و تعدادی از مسافران است و برای خیل مسافران که هرساله نیز بر تعداد انها افزوده می شود کافی نیست.
وی با توجه به دغدغه استاندار برای توسعه گردشگری استان و یاسوج و حمایتهای وی در این مورد گفت: انتظار حمایتهای سریع و بیشتری را از سوی مسوولا متولی و استانداری داریم.
شهردار مرکز استان گفت:در روزهای تعطیل تمام زحمات بر دوش شهرداری است و نیروهای شهرداری دوگانه یاسوج با تمام توان مشغول خدمتگزاری و سرویس دهی به شهروندان و مسافران هستند.
بهرامی افزود: اگر چه تمام زحمات بر دوش نیروهای شهرداری است ، اما خوشحالیم که به خاطر انبوه مسافران روز بروز شاهد رونق بازارهای شهر و در مجموع توسعه یاسوج هستیم .
وی با اشاره به انبوه مسافران و با توجه با مناسب شدن جاده های ارتباطی استان گفت: یاسوج به شمالی در جنوب تبدیل شده است از اینرو برای جوابدهی به خیل مسافران نیازمند عزم همگانی هستیم.
بهرامی گفت: توسعه گردشگری یاسوج تنها وظیفه شهرداری نیست بلکه همه ارگانها از جمله سازمان گردشگری و استانداری باید شهرداری را یاری کنند.
وی اظهار داشت: پارک مهرورزی با 28 هکتار هنوز مشکلاتی دارد ، مناطق جنب هتل آزادی از روشنایی بی بهره اند و چشمه نباتی با 11 هکتار نیز دارای مشکلاتی است که در صورت تامین اعتبار کافی از سوی استانداری و همکاری دیکر نهادها همین امسال این پروژه ها را به بهره برداری خواهیم رساند.
بهرامی گفت: رودخانه بشار یاسوج در جوار یاسوج فرصت بسیار ارزشمندی برای توسعه گردشگری استان است و شایسته است مسوولان در این مورد همت گمارند.
وی گفت: شهر یاسوج مناطق بسیار خوبی برای توسعه و ایجاد منطقه تفریحی دارد و برای تبدیل یاسوج به شهر توریستی نیازمند حمایت همگانی هستیم .563/506 شماره 025 ساعت 13:16 تمام
۰ نفر