۱۵ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7196695
T T
۰ نفر
انبوه عزاداران حرم مطهر رضوی این مکان قدسی را همچون نگینی در بر گرفته اند ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/11/15 اجتماعی.داخلی.شهادت مشهد _ در سالروز شهادت ثامن الحجج حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) ، خیل انبوه عزاداران از اولین ساعات بامداد جمعه به سمت حرم مطهر رضوی حرکت کردند و هم اکنون تمام صحن ها و رواق های این مکان قدسی مملو از جمعیت است .
به گزارش خبرنگاران ایرنا از حرم مطهر و خیابانهای اطراف ، عزاداران امام هشتم (ع) در دسته های منظم سینه زنی و زنجیرزنی که از سراسر کشور به مشهد الرضا آمده اند، صحنه های بی بدیل از عشق و ارادت خود را به خورشید توس به نمایش گذاشتند.
علاوه بر دسته های عزاداری که از سراسر کشور در مشهد الرضا حضور دارند ، صدها دسته عزادار متشکل از مجاوران حرم مطهر رضوی در سطح خیابانهای این شهر به حرکت در آمده و در سالروز شهادت هشتمین پیشوای شیعیان جهان سوگواری می کنند.
طبق آمارها تاکنون 1800 هیات عزاداری از سراسر کشور و صدها کاروان پیاده از نقاط مختلف خراسان رضوی و استانهای همجوار برای عزاداری در سالروز شهادت امام رضا (ع) خود را به مشهد مقدس رسانده اند.
مسوولان پیس بینی می کنند که امروز سه میلیون زائر به حرم مطهر امام رضا ( ع) مشرف و در شهادت آن امام همام سوگواری کنند.
طبق یک ست دیرینه همه ساله صدها هیات عزاداری از سراسر کشور برای شرکت در مراسم عزاداری دهه آخر صفر و شهادت شمس الشموس حضرت علی ابن موسی الرضا به مشهد مقدس وارد می شوند.
/659 شماره 008 ساعت 11:03 تمام
۰ نفر