۵ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7202143
T T
۰ نفر
دوطرح برق رسانی دراستان فارس با حضور وزیر نیرو افتتاح شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/12/05 اقتصاد.برق.نیرو شیراز - دو طرح برقرسانی شامل پست 400 کیلو ولت سورمق در شمال فارس و ایستگاه 230 کیلو ولت سیمکان در شهرستان جهرم روز پنجشنبه با حضور مجید نامجو وزیر نیرو به بهره برداری رسید.
به گزارش خبرنگار ایرنا ،معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه ای فارس درباره مشخصات این طرحها گفت:پروژه برق رسانی پست 400 کیلوولت سورمق باصرف اعتباری بالغ بر 35 میلیارد تومان اجرا شده است.
مهندس یدالله حقیقی افزود: این پروژه در زمینی به مساحت 21 هکتار اجرا شده و طی اجرای آن 108 هزار مترمکعب خاکبرداری شده ، یک هزار و 630 متر کانال احداث شده و 5 هزار مترمکعب عملیات بتن ریزی و 105 هزار متر مربع تسطیح اجرا شده است.
معاون طرح و توسعه برق منطقه ای فارس عملیات اجرایی این پروژه را شامل نصب دو دستگاه ترانسفورماتور هر کدام به ظرفیت 315 مگاولت آمپر در مدت سه سال ذکر کرد.
وی گفت: از مهمترین اهداف اجرای این پروژه ، افزایش پایداری و ضریب اطمینان شبکه 400 کیلوولت به واسطه ارتباط خطوط 400 کیلوولت استانهای فارس، خوزستان ، کهکیلویه و بویر احمد و اصفهان، تبادل توان بین نیروگاه های منطقه عسلویه و جنوب استان اصفهان از طریق خطوط 400 کیلوولت در جنوب و شمال کشور اعلام کرد.
این مسوول ادامه داد : افزایش پایداری و ضریب اطمینان جهت خطوط انتقال 230 کیلوولت اصفهان و فارس، ایجاد ارتباط شبکه های برق رسانی بین شمال و جنوب کشور و تامین برق مورد نیاز تعرفه های مختلف کشاورزی ،صنعتی و خانگی در مناطق شمالی استان فارس از جمله اهداف این طرح است .
وی از دیگر پروژه های افتتاح شده در سفر وزیر نیرو به استان فارس را ایستگاه 230 کیلوولت سیمکان با صرف اعتباری بالغ بر 13 میلیارد و 300 میلیون تومان ذکر کرد.
مهندس حقیقی اظهار داشت: ایستگاه 66/230کیلو ولت سیمکان از جمله پروژه هایی است که عملیات اجرایی آن با احداث کامل ایستگاه و نصب یک دستگاه ترانسفورماتور به ظرفیت 125 مگاولت آمپر ودرمدت 36 ماه به طول انجامیده است، ضمن اینکه با بهره برداری از این پروژه در شهرستان جهرم بار صنعتی مورد نیاز منطقه تامین می گردد و پایداری ولتاژ و امکان انتقال انرژی و برق رسانی به مشترکین جدید فراهم می گردد.ک/2 677 /675 شماره 211 ساعت 18:48 تمام
۰ نفر