۲۲ آذر ۱۳۸۸، ۰:۰۱
کد خبر: 7258909
T T
۰ نفر
مدیرکل دفتر راهنمایی تحصیلی وزارت آموزش و پرورش: کیفیت آموزشی محصول بصیرت است # خبرگزاری جمهوری اسلامی 88/09/22 علمی آموزشی.راهنمایی تحصیلی.فضلی خانی.اردبیل اردبیل - مدیرکل دفتر آموزش و پرورش راهنمایی تحصیلی وزارت آموزش و پرورش گفت: کیفیت آموزشی محصول بصیرت است و با تحقق آن ، نظام تعلیم و تربیت کشور نیز مطلوب خواهد شد. به گزارش خبرنگار ایرنا ، منوچهر فضلی خانی روز یکشنبه در همایش مدیران مدارس راهنمایی مناطق و نواحی تحصیلی اردبیل افزود: کیفیت بخشی آموزش در مدارس به بصیرت در باورها ، داشتن مهارت و صلاحیتهای حرفه ای عوامل انسانی و بسترها و فرایندهای کیفیت ساز نیاز دارد. وی اظهار داشت: برای رسیدن به بصیرت نیازمند دستیابی به تفکر و اندیشه عمیقی هستیم که مدیران باید از آن بهره مند باشند. وی داشتن چشم انداز روشن را ویژگی مدیر موفق دانست و بیان کرد: مدیری که چشم انداز و افق روشن در پیش رو نداشته باشد ، مدیر درون مدرسه ای است و نتیجه کار او به یادگیری عمیق منجر نخواهد شد. وی با اشاره به ضرورت تربیت دانش آموزان برای افقهای بلندمدت گفت: اگر آموزشهای مدارس به جستجوگری دانش آموزان منجر نشود، آموزش توام با بصیرت نخواهد بود. فضلی خانی اضافه کرد: دانش آموزان در دنیای امروزی باید به موتور جستجو و یادگیری خودسامان مسلح و مجهز شوند تا دانش و یادگیری آنها ارتباط نزدیکی با نظام تربیتی کشور برقرار سازد. وی جستجوگر بودن را هدف و غایت اساسی یادگیری و آموزشهای نظام تعلیم و تربیت عنوان کرد و افزود: در جریان یادگیری به خصوص در دوره تحصیلی راهنمایی معلمان و متولیان آموزشی باید ویژگیهای روحی و تربیتی این گروهها را بشناسند تا این غایت آموزشی بهتر محقق شود. وی جستجوگر بودن ، داشتن تخیل ، شوق به اکتشاف و علاقه مندی به کار گروهی را از جمله ویژگی های دانش آموزان دوره راهنمایی تحصیلی ذکر کرد و اظهار داشت: مدارس راهنمایی به علت حساسیت سنی دانش آموزان این مقطع باید سرشار از احترام به دانش آموزان باشد. مدیرکل دفتر آموزش و پرورش راهنمایی تحصیلی وزارت آموزش و پرورش توجه به غرور نوجوانی در کلاس ، تقویت روحیه جستجوگری و مشارکت دادن دانش آموزان در تفکر و کارگروهی را ضروری خواند و گفت: مدیران و معلمان دوره راهنمایی تحصیلی اگر صلاحیت حرفه ای لازم را داشته باشند ، این اهداف بهتر به نتیجه می رسد. در این همایش ، تعدادی از مدیران و مسوولان آموزشی دوره راهنمایی تحصیلی نواحی و مناطق آموزش و پرورش اردبیل به ارایه دیدگاههای خود در خصوص مشکلات و فرایندهای آموزشی این دوره تحصیلی پرداختند.ک3 شبد535** / 1647**618
۰ نفر